Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 614 ggr
rebeccaritzen
0

hjälp med kameraväska

Hej!
Jag känner att det är dags att skaffa en kameraväska till min kamera. Jag har förut använt mina föräldrars Lowepro Nova, med axelrem, som jag tycker är jättebra, med perfekt storlek, bra fack samt att det får plats med två objektiv som jag tycker är lagom. Men problemet är att min kamera (canon 600D) inte får plats om jag har mitt batterigrepp på. 
Så jag tänkte höra med er om ni har några tips på vilken kameraväska som kan passa mig? :)

rebeccaritzen
0

Är det ingen som vill hjälpa mig?

ru4real
0

Tror det är svårt att säga ngt om en väska sådär på rak arm. Det enklaste är nog om du kan ta dig till en vettig kamerabutik och klämma och känna lite på olika väskor där. De har säkerligen inte alla modeller, men en del kanske?

Sen, du har inte funderat på en ryggsäck? Det är skönare om du skall vara ute längre stunder, en axelväska blir jobbigt att släpa på efter ett par timmar el så,

Sen säger du inte vilka objektiv du har? 2 korta, typ 1 35 mm och ett 50mm kräver mindre väska än ett par zoomar… Sen kanske du vill ha med dig en blixt, batterier t den, annan utrustning osv.

Och väskor är individuellt, det finns alldeles för många storlekar, sorter och tillverkare för att man skall kunna ge ett kortfattat svar tror jag.

rebeccaritzen
0

Jaha okej. Men jag får väl släpa med mig kameran till en butik och testa och känna då. Tack för hjälpen iallafall!