vad ska jag göra?! :(
är så arg att jag snart bryter ihop. har köpt en ny dator efter att min gamla har kraschat. men jag får inte in min bilder från kameran till datorn. blir tokig. går ut över hela mitt yrke då jag inte kan ladda över bilderna. för att det ska funka så måste jag sitta och dra över en och en bild, och det håller inte i längden då det är ca 500 bilder efter varje fotografering.
vettetusan vad jag ska ta mig till, har jag köpt en skitdator som är åt pipsvängen eller? vad tusan ska jag göra???
Funkar det inte att markera en bild på kameran, trycka på tangenterna Ctrl (+) a på tangentbordet så alla bildfiler markeras och dra över dem till datorn?
Om du fortsätter att hålla inne Ctrl så kan du klicka på de bildfiler du inte vill ska vara markerade.
Högerklicka och välja kopiera/klipp ut fungerar också.
Och så högerklicka klistra in på datorn.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
exakt så jag gör. och av 375 bilder för den över 12 st
Har du testat Windows inbyggda bildöverföringsprogram?
#3 yes det har jag gjort..
Har kameran någon programvara som du också har provat?
Har du något USB-minne så du kan prova att föra över från kameran till USB minnet typ 15 bilder eller något sådant?
Säger datorn någonting efter att ha fört över bara 12 bilder?

Om du för över från kameran till datorn, kan det bero på att drivrutinen du har inte funkar med ditt nya operativsystem, som troligen är ett annat än du hade i den gamla datorn. I så fall kan du behöva gradera upp drivrutinen för kameran till datorn.
Enklare är det att inte alls koppla upp kameran mot datorn, utan att använda en minneskortläsare, som visar allting på minneskortet precis som om det vore en hårddisk. Då kan man använda filhanteraren och helt enkelt dra in hela mappen med bilderna.

Förespråkar också kortläsare. Det brukar strula mindre då man använder sådana. Hoppas det löser sig
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/122687-hama_kortlasare_21_in_1-svart/ Billigare kan det nog inte bli.

Jodå, billigare kan det bli. Den billigaste jag vet just nu kostar 39 kronor på Boutique Eden.