naket
Tycker den är kanon. Jag upplever herr näcken som lite oskarp, om jag själv hade tagit bilden så hade jag testat att beskära den lite hårdare i kanterna för att slippa stenen till höger samt en bit av vänsterkanten som jag upplever som rörig, fö en härlig bild, lagom naket :-)
http://onelund.com
Läcker bild! Jag har inte kunskaper nog för hård kritik… Men jag kan hålla med om att jag önskat mer skärpa på herr Näcken. Kanske skulle jag också beskära bilden lite så att stenarna blev aningens mer centrerade i bilden… kanske…
Bilden har magin i sig dock, gillar speglingen i det 'disiga vattnet'!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Instämmer, det känns inte som om skärpan ligger på näcken. Kan ju vara så att du ville göra det mer drömskt, men jag tycker inte det funkar, hade varit bättre att sudda honom i efterkand isf.
Tycker symmetrin i bilden funkar, det som är lite synd är alla näckrosor i vattnet som stör speglingen, men det kan man ju inte hantera vid fototillfället.

Jag kommer osökt att tänka på Alf Hambes "Näckaspel". Fin bild, inte myket mer att säga. Visserligen är det inte näcken som sitter naken på en klippa i visan, men det är ju en världslig sak. Jag tycker också bättre om att höra den med Alf Hambe själv, men hittade den inte på webben.
Tycker det är synd att "Näcken" är osarp annars gillar jag bilden och tänken. :) Jag, personligen kanske skulle mörka ner den lite för extra effekt. :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Det enda som stör mig i denna fina bild är din logga, den förstör totalt.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Tycker om bilden, väldigt mycket! 
Tack :)
Tyvärr måste jag ha logga på bilderna. Det är inte roligt att få dom stulna. Hittade en av mina bilder vid en tripp till IKEA. Den satt i några av deras tavelramar.
Sedan dess har jag alltid logga på bilderna.
En logga hindrar inte bildstölder. Jag hade skickat en riktigt stor faktura till Ikea. Men bilden är bra trots dessa mina argument.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus