OT - sprucken dator-skärm
Min laptop (Macbook pro) har fått sig en törn, och ramen som "håller" i skärmen har spruckit. Den håller ihop, men det känns som att varje gång jag öppnar skärmen så blir det värre, och jag är rädd att skärmen snart går av då den känns flimsig.
Jag har försökt att limma ihop den med superlim, men det håller inte och snart är den sprucken igen. Någon som har tips på hur jag kan fixa min stackars dator? Spelar ingen roll om det är fult, bara det håller!
Läste om en annan som också fick samma spricka, i likadan dator och tipset är: köp inte mac då kvaliteten är helt värdelös.
Tror det inte går att göra så mycket om man lyckas få en spricka i skärmen, evt skulle det kanske går att lämna in på lagning för byte av skärm, men tror knappast det är värt det.
Tror de jag känner som lyckats med få sprickor i skärmen köpt ny dator, men de har visserligen inte haft mac, och mac är juh lite dyrare att ersätta. Så enda tipset jag kan ge är att va väldigt försiktig och låta bli att öppna och stänga datorn i onödan för att int förvärra sprickan.
Synd att oturen varit framme, ser ut som datorn landat totalt fel efter fall, eller är jag ute och cyklar?
Nu vet jag inte hur det ser ut bakom den delen som spruckit, kan du ta av hela ramen som sitter där så lägg en tunn metall eller plastbit bakom, som är 45-50mm lång och XX bred, borra små hål så du kan få igenom M2 skruvar och gänglåsning på dom. Kanske lite 2-komp epoxi imellan. Vet inte hur det funkar eller ser ut….men kanske är ett tips..
Po…
#1 Vilken onödig kommentar! Kvaliteten är verkligen inte värdelös. Har haft min laptop sedan 2007 och den är fortfarande i toppskick förutom sprickan.
#2 Ja, den fick sig en ordentlig törn när den föll ner från soffan tyvärr :/
#3 Hmmm, ska kolla upp det där! Tror inte att det är så mycket där bakom så det kan nog fungera! Tack för förslaget :)