Porträtt kritik.
Wow, väldigt fina bilder tycker jag! Men jag måste be dig läsa igenom åtminstone första inlägget i tråden Regler för kritiktrådar - där står bland annat att det är max två kritiktrådar per användare och dygn som gäller. Så du bör nog fundera på vilka du vill börja med, och spara resten till en annan dag 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Ojdå, förlåt mig förlåt mig. Hade helt glömt bort.
För mig är det lugnt! Men, såna är reglerna och någon moderator kommer nog vilja rensa lite, men du kan ju säga vilka du vill ha kvar då kanske 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
När det gäller bild nr 1 så brukar jag nog tycka att porträttbilder gör sig bäst i stående format i annat fall bör modellen inte vara riktigt lika centralt placerad, men i den här bilden med det "flygande håret" funkar det bra. Gissar att tjejen hoppat el nåt, och med tanke på det har du lyckats få till skärpan otroligt bra i mina ögon.
I bild 2 är kanske skärpan lite sämre, hittar inte riktigt fokus någonstans, som bör ligga på ögonen i sådana här bilder. Annars är själva kompositionen helt ok, kanske stör byggnaderna i bakgrunden något.
Du har fångat modellens närvaro i bilderna riktigt bra, ögonkontakten är mycket bra. Ditt sinne för komposition är också bra men med lite bättre oskärpa i bakgunden hade varit önskvärd. Vad du behäver förbättra är ditt tekniska kunnande, det andra har du. Sminkningen runt modellens ögon är däremot inte alls bra. Du kan nog lägga din kritiknivå högre, det klarar dina bilder.
Önskar dig en bra dag. Tror mer på kunskap än på prylar!
Medarbetare på Modellfoto i Fokus
Jätte fina bilder !
Men tycker att det stör lite med huset i bakgrunden ..
Men att du har jättebra skärpa på den översta !
Tackar o tackar!
Modellen kastar upp håret själv och släpper snabbt ner händerna/armarna och jag tar bilder medans håret snabbt är nere igen.
Om ni förstår hur jag menar.
Är trotsallt bara 13 årig hobby-fotograf.