Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 667 ggr
Granatapple
0

Fjärilar och Blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var första gången på länge som jag var ute och fotograferade bara för fotograferandets skull. Tänkte leta upp några hästar, men stötte istället på en skock med fjärilar. Här kommer endel bilder som jag skulle vilja ha lite konstruktiv kritik på :)

Alla bilder är litegrann redigerade i PS.

Bild #0- Detta var i särklass den bästa bilen jag fick på en fjäril. Har ändast ökat färgmättnaden och gjort bilden en aning mörkare.

Granatapple
0

Bild #1 Denna bild bild tyckte jag var lite häftig, även om jag inte fick med hela fjärilen. Jag kanske gjorde den lite för ljus?

Granatapple
0

Bild #2 Detta är nog min favoribild för dagen. En liten humla som sitter på en blomma. jag drog ner färgmättnaden lite och gjorde bilden lite ljusare, för att få den att se lite mer "pastell"färgad ut.. lyckades jag?

Granatapple
0

#3 Några härligt färgade blommor. jag har dock lite svårt för bilden. Tänkte beskära den på något sett, men kom inte fram till något.

Granatapple
0

Bild #4 Ett litet kryp på en blomma. Gjorde bilden lite skarpare och ökade kontrasten endel.

Hade någre bilder till, men det kanske räcker såhär :)

Granatapple
0

Lägger till entill bild.

#5 Ganska tråkigt motiv, men blev ändå ganska sånöjd efter några små redigeringar.

Granatapple
0

Putt. En kommentar sen är jag nöjd :)

matzkii
0

jävla bra bilder du har tatt…bra fokus,…men va e de för kamera du använder???

Granatapple
0

Jag använder en vanlig kompakt Olympus [mju]600 på supermacro läget.. jäkla skitkamera egentligen :) kan knappt vänta tills jag har råd med en Canon Eos 400d!

matzkii
0

haha…kör ett lån hos päronen sålänge?…de gjorde ja på moppen:P…å allt betalade ja tebax ;D…igenom jobb:D

BitteS
0

Idag midsommarafton var jag och min sambo ute mot kvällningen och jagade.

Offren var not trötta och frusna för så "tama" och stillsamna fjärilar har jag inte stött på förut. Här en mätare.

BitteS
0

En blåvinge.

BitteS
0

Och en pärlemorfjäril.

BitteS
0

Här ser man att de inte var på hugget. Blåvingar brukar man inte kunna komma så nära. Här satt den kvar på grässtrået trots att jag lossade det.

BitteS
0

Tillsist två arrangerade bilder som är lit kul. Först en snigel som jag satte på en bit mossa jag hittade i en övergiven blomkruka ute.Det hade växt upp små "palmer" i mossan som såg så fräsiga ut.

BitteS
0

Och så en skata som bjöd sig själv på lunch.