(H) Landskap
Fint foto överlag tycker jag. Kanske skulle man önska sig nån lite mer slagkraftig komposition, den har hyfsat bra djup men känns kanske lite för "snäll". Himlen tycker jag verkar lite för magentafärgad, har du använt cokins graduerade gråfilter här kanske? I övrigt tycker jag färgerna och kontrasterna är bra i denna bild.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Jag har bara en sak att tillägga till vad JazzBass säger, och det är att jag tror att bilden skulle ha vunnit på att tas med en lite snävare bildvinkel än med 17 mm, kanske ungefär 20 mm, vilket jag tycker kan ge en starkare komposition. Råfilen (eller om du tog jpeg, originalfilen) kan säkert tåla lite beskärning, så du kan prova olika varianter.
Håller med de övriga. Ser ut som du använt cokins halvtonade gråfilter, och jag skulle vilja ha en snävare vinkel. Speciellt letar sig ögat mot den buske som sticker in på höger sida.
I övrigt en bra bild med vattnet att följa in i bilden.
Och jag är inne på lite samma spår som #3 och tycker att det är fint att vattnet är där så att man kan följa de linjerna. Det är ju rätt smart att ha något som leder blicken 
Å andra sidan så gillar jag kompositionen som den är nu, tycker det finns mycket fint att titta på. Det är väl den där disigheten som gör att det blir lite trista färger längre bort som drar ner min upplevelse. Men jag tycker om färgerna, de går bra ihop!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
En bild med mycket potential. Förbättring är inte svårt att se i detta fallet;
Croppa bort hela förgrunden till höger (skalenligt, d v s skog på vänster sida croppas också bort).
EDIT: Vad som händer då är alltså att ån blir en guide för ögat som leder betraktaren längre och längre in i bilden och på så vis visar bilden ett större djup.
/Dennis Karlsson
www.fotoguru.se
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto