Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 700 ggr
thenewbreed
2012-09-27 19:01
0

(N) Lego

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lillebror har ett helt bord i sitt rum fullt med lego-gubbar i 'strid'. 
I brist på objekt att fota smet jag in i min lillebrors rum och förväntade mig inte att se så mycket lego.
Så upp med kamerna och fotade en lego-gubbes död.

Jag är helt nybörjare med min nya utrsutning så det blev kanske lite fel. men jag tycker om bilderna ändå C:

undrar lite vad ni tycker lite smått sådär (:

Medarbetare på bildredigering! :)

thenewbreed
2012-09-27 19:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

andra bilden C:

LFCFredda
2012-09-27 19:23
0

Mycket kreativt och det gillas. Jag ser att du har använt ISO 3200. Har du någon tanke till det? Bara undrar för jag tycker att bilderna har för mycket brus i sig eller det kanske var det du var ute efter?

Sedan gillar jag bild ett bättre bland annat för att den är jämnare i ljuset och har inte lika hårda skuggor som bild två.

thenewbreed
2012-09-27 20:18
0

#2 Tack!!
nej jag hade faktiskt ISO på auto. men det var ganska mörkt i rummet i o för sig, bara ljus från fönstret i rummet. 

Jag tycker om bruset i dessa bilder men det är väl en smaksak C:

ru4real
2012-09-27 22:57
0

Rolig ide, synd att bilderna är oskarpa bara.

KickanW
2012-09-27 23:52
0

Jag tycker tvärtemot #2 att andra bilden är klart bättre. I den första är lite svårt att urskilja vad det faktiskt är och var skärpan ligger. Den andra är ganska häftig och jag tycker nog att det passar rätt bra med bruset på detta motiv! Hade däremot föredragit en lite mer kreativ komposition, iaf haft motivet i ena hörnet i stället för i mitten som den är nu.

Jättekul idé iaf! :)

thenewbreed
2012-09-28 07:25
0

#4 mjo det är skitsvårt att få fokus med mitt nya objektiv + filter. Men jag får försöka lite till. Jag fick någorlunda skärpa på dem men kanske inte tillräckligt :s

#5 okej tack, får väl fota om det idag igen :D