Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 783 ggr
Peak303
2012-09-18 09:56
0

(H) Lillebror

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på denna bilden som jag fotograferade för någon vecka sedan på min lillebror. 
Vill veta vad jag skulle kunna göra bättre till nästa gång.

Som belysning har jag använt en vanlig golvlampa (där av skuggan vid huvudet).

Nikon D90 & Nikkor 50mm f/1.8

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

williamösterberg
2012-09-18 16:11
0

jag gillar bilden, kompositionen och bakgrunden! kanske lite för orange i ansiktet men annars bra jobbat! :)

C4NCERiNHALE
2012-09-18 16:26
4

Tror den skulle vara finare svartvit faktiskt! :)

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

LFCFredda
2012-09-18 18:24
0

Du har upptäckt skuggan nu och nästa gång kan du försöka att ta bort den genom att sätta något som reflekterar ljuset från vänster, alternativt använda en till lampa.

Annars tycker jag att det är en fin bild. Skärpedjupet gillar jag speciellt och bakgrunden är det inte några fel på. Fint blänk i ögonen också.

Peak303
2012-09-18 21:14
1

Tack för all kritik!

Ska prova sätta den i svartvit :)

-'  Malin Hultman

Peak303
2012-09-18 23:44
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

svartvit :)

-'  Malin Hultman

Mikaela120
2012-09-19 18:36
0

Mycket bättre som scartvit :)

MissInAction
2012-09-20 09:06
0

Vad häftigt att man får kontakt med honom genom bilden! Oftast när man ser bilder på så små barn så tittar de på någon/något bredvid kameran, så det här var kul att se Glad Jag gillar också bilden i svartvitt bättre. Skulle helst se att det går att få bort skuggan ovanför huvudet.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

bgtommyalm
2012-09-20 20:22
1

Jag skall be att få gå lite mot strömmen. Färg eller svart-vitt är en smaksak som så mycket annat i fotovärlden. #1 har en god synpunkt på hudtonen men det kan du nog rätta rätta till i ditt redigeringsprogram. I den svart-vita skulle jag ökat kontrasten en aning. Men bilden är bra och du kan låta den vara som den är utan att det stör mig det minsta. Skuggan har jag inte mycket emot.

Men jag skulle ta bort din signatur i bilden. Bilden har inte med djur eller natur att göra så den verkar inte relevant. Montera din bild på en Kapaplatta om du skall hänga den på väggen och låt plattan sticka ut någon centimeter utanför bilden. Skriv ditt namn för hand på plattans nederkant om du känner att du måste ha med det. Bilden är bra!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus