Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 671 ggr
ultot
0

(H) Naturfoton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på några foton jag knäppt, så att jag kan utveckla mig till en bättre fotograf. :)

//Ida

ultot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

//Ida

ru4real
0

Den första bilden är alldeles för mörk, den är dessutom oskarp. Och den säger inget alls, det är bara en massa blad, grenar och äpplen. Vad är viktigt med bilden?

Den andra är mycket bättre, även om det är ngn mörk skugga i vänsterkanten av bilden, relativt högt upp. Den stör. Samma sak med i alla fall den högraste blomman i nederkant, den borde du kunna klona bort ganska enkelt. Annars är det en bra bild på flugan, med skärpa där den borde vara. Lite för mörk kanske, testa att ljusa upp den ett steg?

MissInAction
1

Jag gillar den första bilden. Innan jag klickade på den såg den i ärligthetens namn rätt tråkig ut, men när jag började titta på ljuset och färgerna och såg äpplena så blev den mer intressant. Jag gillar just det, ljuset som kommer uppifrån på äpplena, och de gröna nyanserna. Däremot så är den ju som #2 säger rätt mörk. Kanske kan bilden fungera bättre om trädet täcker hela bilden? Fast personligen gillar jag mer och mer den vita bakgrunden - för mig växer den här bilden Glad

Och din andra bild - tja, mycket bra skärpa och fin fokus men jag skulle önska en lite varmare bakgrund.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland