Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 457 ggr
irma
0

Nybörjar Kritik - blomfluga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog denna bild idag, har beskuret bilden och lagt på lite unsharpmask.. jag tycker att det vita på prästkragen är överxponerat,, hur ska man få till en bra balans mellan en mörk insekt och vita blommor? några tips?

irma
0

ingen som vill ge någon kritik?

Fallande
0

Jag tycker att de tär en väldigt fin bil och du har fångat insekten väldigt bra. Jag tycker inte att den är överexponerad. Det enda som jag skulle kunna "klaga" på vore väl skuggan längst fram.. Den är lite störande.

Mvh Sara

irma
0

tack :-) det vita på prästkragen liksom flyter ut tycker jag, "vecken" är borta på bladen men det kanske inte gör något.. skuggan längst fram är från kameran, kanske jag skulle ha beskuret bort den?
någon annan som tycker nått?

irma
0

bara en som vill ge kritik? konstigt ställe

Puma77
0

Jag gillar bilden skarpt. Tänker inte så mycket på skuggan utan blicken hamnar på insekten. Skärpan är i mina ögon klockren på insekten. Kanonjobbat o du vill ha nybörjarkritik?Flört

//Pia

irma
0

#5 tack för ditt svar,,blev jätte glad,, måste börja någonstans ,,. brukar inte lägga ut så många bilder för kritik men just denna då jag tycker de vita bladen på prästkragen är för ljus…

Alberta
0

Först hamnar blicken på insekten som väl är meningen. Så där har du lyckats. Jag gillar bilden skarpt.  Skuggan på bladen i förgrunden är väl det enda som stör lite grann.

asakall
0

Jättefin Irma! Snyggt beskuren, grym skärpa på flugan, lite synd på skuggan då, i förgrunden på prästkragen, om man ska vara petig. Svårt med vita blommor, tycker jag iaf, som du säger så försvinner veck, ådringar lätt på det vita. //Åsa