(H) 2 bilder
Skulle vilja ha lite kritik på dessa 2 bilder.
Båda är fotograferade med Nikon D90 & Sigma 105mm f/2.8 DG macro.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Bild 2 :)
-' Malin Hultman
Fina bilder båda två, mycket välkomponerade. I andra bilden skulle jag helst sett skärpan ligga tydligare på de två röda bären, men i övrigt är den mycket snygg, riktigt härligt ljus i den bilden. Den första bilden säger mig personligen inte jättemycket, men en bra bild är det oberoende.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#2; tack så mycket för kritiken! :)
-' Malin Hultman
1: Härliga färger du fått till i bilden. Jag tycker även om djupet du skapat genom att låta betongen gå från nedre hörnet och in mot mitten i bilden. Jag känner nästan tånglukten från havet ;). Det enda som inte tillför bilden något är tallbarren till höger.
2: Ljuset är helt underbart och skärpan är mycket bra i det korta skärpedjupet. Bakgrundsoskärpan är också mycket fin men sin ljusgröna ton. Huvudmotivet antar jag skall vara de röda bären men min ögon drar sig ändå mot de superskarpa barren i motljus.
Två mycket fina bilder, bra jobbat.
#4; tack så mycket för kritiken!
I bild 1 så håller jag med om barren försökte redigera bort de men fick inte rätt på de.
I bild 2 så hade jag rätt svårt att få rätt fokusen men blev rätt nöjd ändå, då det blåste en del. :)
-' Malin Hultman
Den undre bilden säger inte mig så mycket, tycker det röda strecket till vänster är lite irriterande för ögat.
Den övre håller jag med om att barren i högerkanten är väldigt irriterande, de förstör en i övrigt bra bild. Synd, men ibland får man med sånt och man kanske inte ser det förräns man är hemma.

Jag går helt emot då och säger att jag älskar tallbarren till höger i första bilden. Dom ger ett djup i bilden och ger bilden lite liv. Utan dom hade bilden bara varit platt och "perfekt", lite tråkig med andra ord.
Det första som slår mig med den första bilden är att den skulle behöva rätas upp för den lutar. I övrigt har jag inget att anmärka på i bilden, bara det att den inte faller mig personligen i smaken.
Bild två gillar jag jättemycket, och jag gillar allt med den - färgerna, ljuset och fokuset, och det tillsammans gör att det blir djup och både mörkt och ljust i bilden. 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland