Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 709 ggr
Horsegirl
0

Blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett par bilder från två blommor som jag tog för en stund sedan. De är tagna med min Nikon D80 och tillhörande objektiv 18 - 135.

Vad tycker ni konstruktiv kritik, tack

Horsegirl
0

Den andra bilden är tagen på samma sätt. Med full zoom.

Vilken gillar ni mest?

Essgarde
0

Gillar den första bilden bäst. Underbara färger, bra skärpedjup och beskärning. Gillas skarpt

MVH Fredrika

Horsegirl
0

Putt…

Equipage
0

Gillar den första bäst. Den andra hade lite konstig beskärning och ser rörig ut(?) Det är någonting som gör att jag inte kan titta på den länge, kan vara att jag inte ser vart skärpan ligger… Första bilden är precis i min smak, blomman i fokus får verkligen uppmärksamheten och de i bakgrunden ligger som ett draperi eller vad jag ska kalla det. Jättefina färger och snyggt med dropparna :)

/LinDA

Bjornen
0

Att den första bilden föreställer sammetsblomster (Tagetes) är väl inte något att fundera på. Men den andra är det blåsalvia (Salvia patens) ?

Horsegirl
0

#4 Jo andra bilden blev inte så bra :) Tack för kritiken.

#5 Jag vet inte riktigt vad det är men så här ser den ut.

Bjornen
0

Jo det är blåsalvia av den nya sorten med ljusare blommor.

Humlan
0

Jag gillar oxå den första bilden bäst, vilka färger! De bakre blommorna "bär" liksom upp den som är i fokus!!  Snyggt!

Salvian i den andra bilden ligger kanske lite väl långt ner i bilden, det fattas liksom en liten bit av den…

nattsyrran
0

Första bilden på Tagetes är fantastiskt fin. Ffa kompositionen och färgerna. Den nedre saknas som det sagt tidigare lite av nederdelen, annars en fin blomma:)

Horsegirl
0

Tack så mycket alla!

Abbesegerdahl
0

Snygg, Själv tog jag på en ros idag. Bilden är orörd än sålänge. Något ni tycker bör finslipas? bör jag lägga rosen mer i sentrum och ta bort blummorna omkring? kretik tack

Humlan
0

#11. Rosor är alltid vackra men jag tycker att det är väldigt dålig kontrast på din ros. Jag fick titta ett tag innan jag kunde urskilja kronbladen på rosen. Färgen på rosen känns oxå aningen för skarp i färgerna.

pyrst
0

Bagge ar jattefina men tyvarr stor jag mig pa kompositionen av nr 2. Den kanns lite avhuggen nedtill. ANnars ar fargerna underbara pa den. Daremot ar kompositionen av nr 1 jattefin.