Resultat Fotoutmaning #15
Då var det dags att delge er resultatet av denna veckas fotoutmaning! Temat var ljud och det har varit mycket velande fram och tillbaka och svårt att bestämma men tre måste man ju välja:)
Ja, vad är ljud utan musik? Och vad är musik utan en Ipod? En stilren bild med fokus på det rätta stället. En riktigt härlig grå ton också!
På tredjeplats: Canon_Fokus
Det har varit jättekul att vara ansvarig denna veckan men allting måste ju få ett slut. Facklan måste ju föras vidare som pyrst så fint uttryckte det:)
Så till vinnaren av denna veckas utmaning! En jättehärlig bild som nog fick alla att dra lite på smilbanden. Som sagt, även om den inte sa nåt så kan fantasin få det till något riktigt stort! Påminner mig lite om när en katt tittar in i en spegel som reflekterar ett rytande lejon! Verkligen fångad i det rätta ögonblicket!
Så Grattis Runsviks!

Wow,,,vilken kanonbild på kissen…Grattis!

Vilken övereraskning… jag älskar fotot men trodde inte att den skulle gå hem som ljud. Tack! säger jag och grattis till 2:an och 3:an. Ni representerar vad jag tycker är ljud för de flesta idag. Det är faktiskt andra gången jag vinner… känns riktigt spännande att få välja tema och vinnare än gång till. Jag tror jag har temat klart… återkommer om någon timme. //Kristin

får man ha manipulerade bilder? :S

Grattis alla tre vinnare !!
Bertil

Katten ar LJUVLIG!!! Den basta kattbild jag sett pa den har sajten - och det finns ju en och annan har
! Den kissen vill jag gosa med! Grattis grattis
grattis väl värd att vinna. 2:an o 3:an var bra också
Vilken härlig kattbild! Grattis!
Glatt överraskad att jag också kom på prispallen.
Grattis till vinnarna. Roligt ämne och fina foton.
#6. När jag körde igång med fotoutmaningen var det väl meningen att det skulle vara mer rena foton dvs. att man kunde ändra skärpa, kontraster osv i ps men inte mer. Men som med allt så ändras det och det kanske är dags att ta upp en diskusion om vad som skall tillåtas.
Eddie
Stort grattis! Väldigt välförtjänt vinnare. :)

#11 Jag tycker att manipulering ska vara förbjuden, men var sätter man gränsen? skärpa upp bilden, mera färger, mer konstrast, göra den till svartvit, ta bort dammfläckar tycker jag ska vara tillåtna men inte så mycket mer
I såfall kan man komma med en fotoutmaning att man ska manipulera en bild
#13. Jag håller med dig. Det finns ett forum för bildredigering. Det kunde vara kul att höra vad andra tycker.
Eddie

Jag kommer att lägga ut veckans Fotoutmaning idag och tycker inte vi ska tillåta manipulerade bilder. En lättare ändringar som skärpa, kontraster och nivåer hör till digitalfotografering. Vad tycker ni?//Kristin
Jag håller med dig Kristin. Det var det jag hade i tankarna när jag startade tävlingen.
Eddie

Bra. För jag har redan lagt ut den den nya tävlingen. ThereseE du ska känna dig som en värdig 2:a plats vinnare med ditt foto, jag gillar ditt bidrag.
//Kristin
Håller med om att manipulerade bilder bör gå bort. Jättefin bild på din norska skogkatt Runsviks. Har sett den på NFO i folkus tidigare och den är verkligen helt störtskön!

Jag tycker att man ska få göra svartvita bilder.. jag brukar vara med på fototävlingar och där får man ha svartvita bilder
hej ville bara säga att min bild är exakt som den var när jag tog den .. för jag har en inställning på kameran där man kan få svart/vit på en gång..
Tack för tredje platsen :)
#21. Jag tor inte någon klagade på ditt bidrag. Naturligtvis skall svartvita foton finnas.
Eddie