Vattenläcka
För tre timmar sedan gick en större vattenledning i läck vilket resulterade i en större översvämning i området. Här är tre bilder jag tog utav katastrofen.
Jag har skickat iväg 19 bilder till ett par dagstidningar, ska bli intressant och se om tidningarna finner att bilderna har något nyhetsvärde.
Nu utanför mitt fönster så försöker de reparera skadan.
Hälsningar
Robert

Kul fast inte kul jamenar kul för dig att få fota som en nyhetsfotograf men tråkigt med vattenläcka ,första bilden är ju ganska dramatisk med brandbil å pekande brandmästare den borde väl nån tidning nappa på ,hoppas du får med nån bild i tidningen
mvh/bjorsa

Snygga reportage bilder
#1: Är det en Clas Ohlsonpåse han har? Inte för att det hör till berättelsen, men det ser ut så och jag har inte hört att de finns i Finland.
Vänliga hälsningar
Niklas

#4 clas i sjön de e klart dom finns i finland
thomas

#5, visst finns dom här, Clas Ohlson. De har flera butiker här i Finland. Nyligen kom Polarn och Pyret över till Finland. Jag peta en del i det företaget för ett år sedan, men i somras ledsna vi på varandra.
Hälsningar
Robert
Där ser man. Det hade jag som sagt ingen aning om. Åter till diskussionen då … Det måste ha varit en rejäl vattenledning med så mycket vatten. Det ser ut som en mindre naturkatastrof.
Vänliga hälsningar
Niklas

, tidningarna nappa inte, tomt i morgontidningarna. Inte ens en notis om olyckan fastän vägen, rätt trafikerad, var avstängd i 8 timmar.
Det är till att ha med sig kameran till nästa tillfälle, men det var nyttigt att titta på bilderna efteråt. När man står vid olyckplatsen så gäller det att ha huvudet kallt och försöka få med människor (inte ryggar) i bild, skadan och känslan.
Hälsningar
Robert

HBL, vår morgontidning hade ingen plats för nyheten, däremot den finskpråkiga morgontidningen HS hade gott om utrymme både i tidning och på nätbilagan.
Hälsningar
Robert