Hur många kort?
Ja hur många kort kan man ta med en systemkamera (300D) innan den börjar ge upp? Funderar över på om jag ska behöva börja spara nu ^^
Och sen har jag ett litet problem med min kamera, vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det man ser i sökaren kommer inte med (visar i bifogad bild) Det "gröna" är det man ser i sökaren och det "röda" är det man får med. Jag köpte kameran begagnad, kan det hända att den åkt i backen och blivit lite tokig?
Och nej det är inte för att jag rör handen, det blir så även när jag fotar med stativ….

jag har också en 300D som är väldigt använd:P jag själv har tagit mellan 15 000 - 25 000 bilderpå lite mera än ett år och förra ägaren tog nog lika mycket om inte mera så den håller längre.. det är ju en canon ;)
300D är testad och certad för 50000 exponeringar.
Som med all mekanik så varierar livslängden beroende på hur den används.. Håller man "igång den" med jämt flöde i sitt fotande mår den säkerligen bättre än om den får "ligga" nån månad och vara oanvänd för att senda "väckas" och kanske köras intensivt en kortare period för att återigen "stoppas i sovsäcken". Fukt, kyla, värme etc. har också inverkan.
Det går att läsa ur bildfilerna hur långt kameran gått totalt, även om räkneverket varvats eller nollats.

jag använder min ca 2-3ggr i veckan och den ligger alltid i en fotoväska =) och ahr alltid behandlas väl
Nu vet jag ju inte så mycket om din kamera, men när jag läste en bok om min kamera så står det att sökaren bara visar 98% av det som sedan kommer på bilden. Så jag tror inte att det behöver vara något fel att det är lite skillnad på det du ser i sökaren och det du får ut.

#4 Det är sant de du säger. Det är bara dem nya kamerorna som är lite dyrare som man ser hela bilden i sökaren
Okej =) Då borde den hålla ett tag till ;)
#4. Okej :) Men det är ju lite trist att allt man ser inte heller kommer med, händer ibland att jag glömmer förklara det för dom som vill testa fota med den, och så blir dom fundersamma över varför det blir som det blir ^^
#5. Ok