Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 3429 ggr
JazzBass
3

Utmaningen - Omgång 24

Efter temat färgglatt passar det ju bra med motsatsen, så nu kör vi på SVARTVITT!

Reglerna:

• En bild per person
  • Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats
  • Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
  • När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startar dragaren kommenteringen. Alla deltagare ger då en kort kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 3p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut).
  • Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng.

Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast söndag kväll den 26.8, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter att det antalet uppåtts.

Lycka till!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
0

Tänkte att jag här också kunde länka till slutet av förra tråden var jag skrev ner lite snabba tips om svartvitt: http://foto.ifokus.se/discussions/501177dd88f47244cf004d1f-utmaningen-omgang-23?discussions-1#33

lilla jag
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svart vit hund!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

ru4real
1

Första gången jag är med i utmaningen, så jag lägger upp en bild tagen igår.

nicro
1

#3 Bilden skall bara tagen efter utmaningen läggs ut så din bild är tyvärr tagen för tidigt.

ru4real
0

ok

JazzBass
1

Ja det stämmer. Så om du får till en annan bild skulle det vara fint. Annars så kanske vi inte behöver vara superstrikta med saken, eftersom det ändå är en så färsk bild. Så jag låter den ovanstående vara kvar tills vidare.

ru4real
0

regnade som f*n idag, så det blev inget plåtande tyvärr… Om jag får tid i helgen så kommer det ngt nytt. Tack så mycket :)

dragabol
0

Så kul, ska klura på en svartvit bild och hålla ögonen på de andra bilderna. Roligt att lära sig och bli inspirerad. Söt vovve :)

"Man ska inte ta livet så allvarligt ~ man kommer ändå inte levandes ifrån det"

ef03
3

Trösktider

Denna kommentar har tagits bort.
JazzBass
1

#10-11 Nu var ju vitsen att bilderna skulle vara svartvita = gråskala, inte bara avmättade… Obestämd Lägg gärna upp nya versioner.

Niini
1

Oj, såklart det inte ska vara avmättat! Såg inte att jag hade lagt upp fel fil (den som jag menade till DeviantArt..). Här kommer den korrekta :)

Start!

JazzBass
0

Nu ser det bättre ut! Tack Niini! Glad Tog bort det förra inlägget så tråden blir lite "renare" och lägger till titeln på nytt i #13.

Tregly
0

Nu förstår jag inte vad ni menar? Hur annars ska man få bilden svartvit om man inte mättar av? Måste man ta med svartvitt direkt i kameran eller? Och det får inte ens vara liite färg på dom.. Obestämd

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

ru4real
0

Det finns väldigt många olika vis att göra bilden svartvit, att dra ner färgmättnaden är bara ett.

JazzBass
0

#15 - Svartvitt är svartvitt. Din bild är en färgbild. Klart man avmättar, men helt och hållet om den ska vara svartvit, inte bara till hälften.

Tregly
1

Aha då förstår jag! :) Här kommer den igen då, fast helt i svartvitt! ;)

Förgyller mitt liv

Seriously, you don't!

majlar
1

Ferlin

nicro
1

Marknad

MissInAction
1

Parfymen

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JazzBass
1

Tiden har nu visserligen gått ut, men jag hann inte göra nåt i helgen åt mina bilder utan först idag. Hoppas det är OK för er om jag också får deltar trots att jag blev lite sen med min bild. Stänger slussen och startar kommenteringen direkt efter det här inlägget.

Tornet på åkern

NaDa...
2

Åhh, har helt glömt bort detta! Är det OK om jag laddar upp en bild nu?

havre

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

JazzBass
0

#23 - Jo det är OK! Glad

Deltagarna denna gång:

lilla jag - Svartvit hund
ru4real - (stadsvy)
ef03 - Trösktider
Niini - Start!
Tregly - Förgyller mitt liv
majlar - Ferlin
nicro - Marknad
MissInAction - Parfymen
JazzBass - Tornet på åkern
Nada… - havre

Tid för kommentering fram till lördag morgon 1.9!

ru4real
0

• Söt hund, men jag tycker bilden är lite för mörk i vänsterkanten, den andra sidan har du hanterat ljuset på jättefint.
  • 1p

ru4real - (stadsvy)

• Min egen, ingen kommentar

ef03 - Trösktider

• Bilden på grödan är jättefin, men jag är lite tveksam till skördetröskan, den ger mig liksom inget i bilden.
  • 1p

Niini - Start!

• Tycker att den bilden skulle ha vunnit ngt på att beskäras hårdarre, mer fokus på insekten. Och kanske bara ngt mer svärta i det allra vitaste på blomman
  • 3p

• Lite rolig bild. Tycker både om den och inte, vilket jag gillar.
  • 1p

majlar - Ferlin

• Påminner mig lite om kinesisk skuggteater, tycker dock det är lite synd att den inte är skarp, samtidigt som den skulle förlora en hel del på det och bara bli trist och platt.
  • 1p

nicro - Marknad

• Känns lite som en reportagebild, lite vad som händer när marknaden är slut och man packar ihop. Skulle kanske haft en person med i bilden.
  • 1p

MissInAction - Parfymen

• Tyvärr, för mig alldeles intetsägande, fin teckning i den dock.
  • 1p

• Lite mystisk, ensamt sådär.
  • 1p

Nada… - havre

• Fin bild, bra komposition, andas lugn om den.
  • 3p
JazzBass
0

#25 - Poänggivningen går inte riktigt till så där. Man delar ut 10 poäng totalt, fördelat som man vill men max 3p till en och samma bild. det här för att allas röster ska väga lika mycket totalt sett. Jag kan korrigera inlägget om du meddelar hur du vill fördela poängen.

ru4real
0

Har ändrat nu, tack för förtydligandet.

NaDa...
0

**lilla jag - Svartvit hund
**En mystisk bild med en söt hund. Lite som hårt möter mjukt. Känner dock att skärpan inte är på topp.

**ru4real - (stadsvy)
**Bra komposition och bra djup. Känns dock lite rörig vid vissa ställen. 1p

**ef03 - Trösktider
**Gillar när säden (?) är i fokus och så ser man tröskan komma lite från bakgrunden. Har lite svårt för fyrkantiga bilder men hä passar det. 1p

**Niini - Start!
**Snygg bild och bra fokus på insekten. Dock tycker jag inte att den passar i Svart vitt, bilden ser nu ut som om dne saknar något.

**Tregly - Förgyller mitt liv
**Jag älskar bakgrunden när den är lite brokig. Snygg placering av lurarna. Hade det varit mera fokus på den bakre så hade bilden varit en klar fullträff. Men, jag gillar den endå. 2p

**majlar - Ferlin
**Jag får så många frågor när jag ser den här, spännanade bild alltså. Men den känns lite.. Platt.. Som en teckning ungefär.

**nicro - Marknad
**Snyggt, snyggt snyggt. Jag hade beskärt bort lampan men annars, snyggt. 3p

**MissInAction - Parfymen
**Väldigt skarp bild, gillas. Hade dock velat ha mindre 'mark' och mera luft ovanför flaskan.

**JazzBass - Tornet på åkern
**Jag får nästan en spöklik kännsla när jag ser den här. Och hittar inga större fel i den. Elledningen till vänster skulle jag dock redigera bort. 3p

Nada… - havre -

~ Kram Nadja ♥

majlar
0

lilla jag - Svartvit hund 1p

Yin coh Yan svart och vit. Jag tycker din hund är för söt. LIte blank i ögonen som en liten ledsen unge. Jag gillar att den ena sidan är i dunkel.

ru4real - (stadsvy) 1p

Du har lyckats med det svart och det vita. Snygg skärpa och bra ljus.

ef03 - Trösktider 1p

Kraftig bild med mycket styrka i. Gillar att säden är i fokus och att det blir suddigare och dovare längre in i bilden.

Niini - Start!

Blomman är lite för vit, flugan syns knappt. Synd för den är nog väldigt snygg i färg.

Tregly - Förgyller mitt li

Rolig text tlll en häftig bild.

majlar - Ferlin

min bild

nicro - Marknad 2p

Den här bilden tilltalar mig mycket, då jag gillar skuggbilder. Snygg skärpa och bra ljus.

MissInAction - Parfymen 1p

Den här bilden hade varit snygg i färg. Snygg skärpa och kombination. En riktig reklambild.

JazzBass - Tornet på åkern 1p

Lite för svart för mig. Annars är det bra skärpa. Spännande vinkel.

Nada… - havre 3p

Mycket snygg och stilren bild. Min favorit. Bra skärpa och fina svart-vita färger. Stort lugn i bilden.

JazzBass
0

Väldigt söt hund, bra komposition, fint ljus och snygg gråskala. Det enda negativa är att jag saknar ett blänk i ögat på mörka halvan av ansiktet. Skulle den printas på papper tror jag dock att man skulle behöva ljusa upp bilden lite, men på skärm stör det inte bildupplevelsen. 1p

ru4real - (stadsvy)
Kompositionen känns både ganska enkel och lite rörig på samma gång (hur nu det går ihop, men jag uppfattar den så). Men bron ger ett bra djup åt bilden. Funderar på om den skulle vinna på att rätas upp eller inte, vet inte. Kanske också skulle vara värt att ljusa upp mannen på gatan där i skuggan. Jag upptäckte honom ganska sent men han lyfter innehållsvärdet i bilden tycker jag. Passar (som de flesta gatufotobilderna) bra som svartvit. 1p

ef03 - Trösktider
Intressant komposition i denna också, som känns stilren och välfungerande. Man ser bra vad som pågår och jag gillar fokusen på säden i förgrunden. Bra gråskala. 3p

Niini - Start!
Välkomponerad och snygg bild, skärpan kunde ha legat lite närmare så ryggen på flugan hade blivit skarpare, och blomman är lite utfrätt. Annars väldigt bra och funkar bra som svartvit. 2p

Bilden i sig återspeglar inte riktigt titeln, men jag gillar bilder med ett budskap och att du tänkt till här i det avseendet. Gråskalan är OK och bakgrunden lugn. 1p

majlar - Ferlin
Tyvärr är den lite oskarp och så hade jag helst sett ett helt eget motiv istället för ett foto av ett annat verk. Som silhuettbild funkar den dock helt ok.

nicro - Marknad
Den här känns lite för mörk och aningen för rörig för min smak. Kanske skulle blivit bättre med de skilda elementen som helt skilda bilder, en bild på gatan och huset till vänster, och en annan bild som fokuserar helt på tältet med silhuetterna av kläderna. Motiven är intressanta i sig, men fungerar inte riktigt ihop för mig på samma bild.

MissInAction - Parfymen
Trevlig bild med bra bakgrund, men jag tror den skulle vinna på en beskärning i nederkant. Perspektivet på parfymflaskan är lite konstigt vilket får mig att tro att du använt vidvinkel. Tele skulle troligtvis ha gett ett något behagligare perspektiv, kanske i kombination med lite högre kameravinkel. Men i stora hela ändå bra och får därför 1p

Min bild.

Nada… - havre
Fin bild. Det enda som stör är att den ena stjälken passerar mitt över det bakre fröhuset (är det så det heter?). Såna överlappningar brukar det löna sig att undvika. Men i övrigt lugn och harmonisk bild. 1p

majlar
0

#30 Jazzbass Det är inte ett foto som jag fotat. Det är en utskuren träskulptur som jag har på min vägg i sovrummet. Alltså inget foto.

JazzBass
0

#31 - Ja, därför sa jag "verk", inte "foto".

majlar
0

#32 Sorry, jag läste fel.Skäms Eller tolkade fel kanske man skulle säga.

majlar
0

Men va blev det nu. Kan någon ta bort alla dubletter.

Fixat/JazzBass

nicro
0

Generelt denna omgången önskar jag lite större bilder.. Svårt att bedömma när de är så små. :)

lilla jag - Svartvit hund 2p

Fint hundporträtt med snyggt ljus och gråskala. Skulle bara önska ngt ljus/blänk i hundens högeröga.

ru4real - (stadsvy)

Lite för hårt ljus för min smak. Samtidigt är det ju svårt att få fram effekten av skuggan om det inte är det…

ef03 - Trösktider 1p

Stör mig på att man inte kan se ansiktet på den som sitter i tröskan. Lite uppljusning i hytten eller kanske rent av utan tröskan med träden som bakgrund.

Niini - Start! 3p

snyggt utsnitt, bra ljus, bra skärpa

Kul utsnitt men lite rörig bakgrund

majlar - Ferlin

Nja.. vet inte vad jag skall säga

nicro - Marknad

MissInAction - Parfymen

Tekniskt ok men svårt att hitta ngt mer

JazzBass - Tornet på åkern 1p

Kul vinkel, snygg gråskala. Trådarna till vänster borde bort.

Nada… - havre 3p

**Härlig svärta i bakgrunden, snygg ton på kornen och en fin oskärpa på det som inte "skall" vara i fokus.
**

ef03
0

lilla jag - Svartvit hund-1P

Väldigt söt vovve. Jag gillar det sorgsna uttrycket som passar bra i svartvitt. Lite för mörk på vänsterhalvan av huvudet, detta gör att det blir svårt att se det vänsterögat.**

ru4real - (stadsvy)-2P** En ”storstadsbild” som också passar väldigt bra i svartvitt. Gillar kontrasterna och djupet i bilden.**

ef03 - Trösktider** min bild…**

Niini - Start!** Blomman är lite utfrätt, men annars gillar jag motivet och kompositionen.**

Tregly - Förgyller mitt liv** Måste väl då erkänna att jag gillade din bild mer när den hade mer färg. Gillar budskapet och kompositionen.majlar - Ferlin Tror att jag skulle vilja ha bilden skarpare, även om den är rätt läcker som den är. Tyvärr säger den mig inte så mycket.nicro - Marknad  - 3P Gillar skärpan och skuggeffekten. En läcker bild helt enkelt.**

MissInAction - Parfymen-1P** Ser ut som en reklambild, fin komposition, bra ljus och skärpa**

JazzBass - Tornet på åkern-1P** Fin gråskala och bra skärpa. Annorlunda vinkel på ödetornet, men det händer inte så mycket.Nada… - havre -2P Jag gillar den här bilden skarpt, hade dock föredragit bilden utan de suddiga axen nere till höger.

MissInAction
0

Oj måste ta tag i det här nu! Cool

Det jag gillar mest med den här bilden är att ena halvan av hunden är i mörker, för det ger så fina nyanser. Fint uttryck hos hunden och fin skärpa, och plus för en lugn bakgrund. 1p

ru4real - (stadsvy)
Den här bilden växer, jag gillar den mer för varje gång! Särskilt lyfts bilden, tycker jag, av den där mannen som står på andra sidan gatan. Det här är ju en bild med väldigt mycket nyanser och lämpar sig bra i svartvitt. Jag funderar på om den eventuellt skulle kunna ljusas upp något? 3p

ef03 - Trösktider
Jag är väldigt kluven till den här bilden. Tycker att det är ett intressant motiv men det är nånting som gör att bilden känns platt. Kanske är det att havren är så väldigt skarp och ljus, så att det blir som en vägg till bakgrunden. Det kanske går att komma runt med en annan vinkel.

Niini - Start!
Med tanke på att jag starkt ogillar kryp, så är det ett under att jag gillar den här bilden, hehe! Jag tycker att skärpan är jättebra och kompositionen likaså. Möjligen skulle man nog kunna höja den med att mörka den lite? Eller iaf just flugan. 3p

Kreativ bild! Och jag tycker absolut att du gjort rätt som har lagt fullt fokus på hörsnäckorna. Jag tycker det är fint att bakgrunden har olika nyanser, men det blev lite för kantiga övergångar ändå, hade gärna sett mjukare linjer. 1p

majlar - Ferlin
Ser ut som att man har projicerat en bild på en vägg, lite udda! Men jag läste att det var en träskulptur. Jag gillar att det är rena färger i bilden men jag hade helst sett att det var mer skarpt - nu känns det väldigt suddigt och oskarpt så jag har svårt att fokusera.

nicro- Marknad
Ja, visst, det är många olika nyanser här, både väldigt mörkt och väldigt ljust, men det ger mer rörighet än väcker intresse, tycker jag. Jag gissar på att gatubilden hade blivit mer intressant utan tältet, just för att du har övergångsstället där.

MissInAction - Parfymen

Det var tur att det var fina moln på himlen, för utan dem hade nog himlen kunnat bli lite tråkig. Jag gillar nyanserna på marken runt tornet. Undrar dock om byggnaden lutar eller om du vinklade kameran? Det ser ut som att det lutar lite bortåt. Plus för kompositionen men allra finast hade ju varit om man sluppit husen i bakgrunden. 2p

Nada… - havre
Fint med helmörk bakgrund så att kontrasten blir stor, och enkelheten i att ha bara några strån i bilden. Om jag fick ändra något så skulle jag se till att stråna inte överlappar varandra på tvären, det ser lite tråkigt ut. Men fin komposition och ljus!

Kluring om Ryssland

Niini
0

Fin bild överlag, synd bara att halva hunden försvann i mörker. 1p

ru4real - (stadsvy)
En bild som gör sig bra svartvit men lite för mycket på gång för min smak.

ef03 - Trösktider
Gillar hur säden syns skarp i förgrunden. Säkert ännu finare i färg?! 3p

Kul idé men tyvärr känns fokus inte helt hundra på hörluren.

majlar - Ferlin
Tyvärr inget i min smak. Alldeles för suddig men annars hade det kunnat bli bra.

nicro - Marknad
En bild som jag tror skulle gjort sig bättre i färg. Väldigt mörk o säger mig inte så mycket.

MissInAction - Parfymen
Gillar i stort denna. Hade kanske velat ha lite mindre utrymme under flaskan o lite mer ovanför. 2p

En fin svartvit bild. Desvärre en aning intetsägande. 1p

Nada… - havre
Enkel och rätt "stilren" bild. Synd bara att inte båda kornen var i fokus o att det ovanför kom med. 3p

Fy så negativ jag låter.. Men är överlag inget fan av svartvita bilder Oskyldig

MissInAction
0

rU4real i #25
Du har fortfarande för många poäng utdelade, du måste ta bort 3 så att det blir 10 totalt Cool

Kluring om Ryssland

lilla jag
0

Innehållet raderat pga nytt inlägg nedan, se #55. / JazzBass

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

åhh nej!

Jag var prissis klar så blir det fel och den kastar halva!

Så går det inte att hantera om inlägget heller så kan någon kasta mitt föra inlägg så gör jag vell om sen!!! :(

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

JazzBass
0

#44 - Om du skriver på nytt såkan jag ta bort de två här ovan, ingen fara. Irriterande när nåt hänger sig just när man är klar… Men lämnar dem nu så du kan kopiera det du redan hunnit skriva i alla fall.

JazzBass
0

Puff! Får vi ännu de sista kommentarerna ikväll?

Tregly
0

Oj! Jag ska ju också kommentera! Aja mina poäng kommer här :)

Lilla jag- svartvit hund: Jag tycker bilden är mysig och ger en känsla av närhet. Men den är lite för oskarp tycker jag. 1p

ru4real- (stadsvy): Snygg gråskala och bilden har ett stort djup. Fast jag hittar inte något budskap, eller rättare sagt så känner jag inte så mycket när jag ser bilden. Lite intetsägande tyvärr.

ef03-trösktider: Jag tycker om att fokuset är långt fram i bilden, på havren (tror jag?) och själva tröskan ur fokus. Dock så gillar jag inte ramen så mycket. 1p

Niini-start!: En väldigt snygg bild tycker jag! Fokuset ligger rätt i min smak och det är en enkel bakgrund, inte alls rörig och lagom mycket att titta på. Exponeringen är väldigt fin med. 3p

Majlar-ferlin: Tycker bilden är lite suddig och förstår inte riktigt budskapet med den, tyvärr. Jag tycker bilden kunde vart tagen i en annan vinkel som hade gjort den mer intressant.

Nicro-marknad: Intressant bild. Tycker den är lite rörig, men samtidigt så gillar jag den. Den kanske kunde tagits ur en annan vinkel som gör den lite mindre rörig. Men häftiga skuggor! :) 1p

MissInAction-parfymen: Jag gillar bilden. Fast den känns lite för ljus att titta på enligt mej, men vem har sagt att jag har rätt! ;) Bra fokus, men bilden känns lite sned. Fast tror det beror på vinkeln du tagit bilden ur. Det är någon spegling i parfymflaskan som jag inte kan lista ut vad det är för något. 1p

JazzBass-Tornet på åkern: En bild i min smak! :) Vid första anblicken ser det ut som att bilden är sned, men ser man att bilden är rak. Det ser ut som att tornet lutar istället, vilket är ganska häftigt. Dem ger en häftig känsla helt enkelt. :) 2p

NaDa…-havre: Stilren bild! :) Tycker om den svarta bakgrunden. Men tycker att båda "kornen" eller vad man ska kalla det ska va i fokus, inte bara det ena. Det längre fram skulle också va i fokus om du förstår vad jag menar :) 1p

Är inte ett så stort fan av svartvita bilder jag heller, så kände mej ganska negativ. Men försökte i alla fall! :)

Seriously, you don't!

lilla jag
0

Kan jag göra det imårgon på morgonen?

Skippa mig annars!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

MissInAction
0

Det står ju att tid för kommentering är fram till lördag morgon 1/9, så kör på det Oskyldig

Kluring om Ryssland

JazzBass
0

Olivia - Jag kan vänta lite med summeringen om du vill hinna kommentera du också. :-) Men nån gång i eftermiddag summerar jag ihop allt i alla fall. Tills dess, har ni några bra förslag på tema för nästa omgång?

Niini
0

Höst? eller det kanske är för tidigt för det?

MissInAction
0

Inga höstfärger här än åtminstone Tyst Och det var inte vår här heller när vi hade vårutmaningen, haha!

Tänkte om vi kan ha något tema kring kunskap eftersom det är skolstart, men jag kommer inte på något som inte är allför abstrakt - det ska ju gå att hitta motiv också Flört

Cirklar kanske? Eller cykler?

Kluring om Ryssland

Niini
0

Eller kort o gott kunskap?

Andina
0

Fick inte chansen att delta denna gång, men vill smita in för att säga:

Vilka härliga bilder! Jag är imponerad! Glad

Tematips: Fläck/Fläckar/Fläckigt ?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

lilla jag
0

lilla jag - Svartvit hund (Min bild) Tack för all bra kritik!

ru4real - (stadsvy) Jag tycker det är en för rörig bild

ef03 - Trösktider Jag stör mig väldigt mycket på mannen som sitter där, man ser inte ansicktet. 2p

Niini - Start! Gillar vinkeln på bilden, käner ett lungn och frihet! 1p

**
Tregly - Förgyller mitt liv**

Den här skulle jag kunna ha som en stor tavla i mitt rum! Roligt och cool motiv, fint fokus och ineg rörig bakrund 3p

**
majlar - Ferlin**

Tycker bilden är för suddig och ser även ut som du tagit bilden på en Skylt!

**
nicro - Marknad**

En för rörig bild i mina ögon! Skulle nog bli bätre om du bara tagit kort på gatan å huset åt vänstersida!

MissInAction - Parfymen Cool bild! Tycker du har fått till gråskalan jätte bra på denna bild. Gillar bakrunden. 2p

**
JazzBass - Tornet på åkern**

Fin å lite läskig bild! Gillar vinken och Gråskalan på denna bild **2p
**

Nada… - havre Tycker den är suddig å tråkig bild…..

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

JazzBass
1

Jättekul att alla kommenterade inom utsatt tid!

Vinsten denna omgång gick till Nada… Stort grattis till vinsten och den fina bilden! Skrattande

Här är poängen:

lilla jag

9

ru4real

8

ef03

13

Niini

13

Tregly

11

majlar

1

nicro

10

MissInAction

9

JazzBass

14

NaDa…

16

Både ru4real och Tregly gav lite för många poäng men det får gå den här gången, det är ju inte så skoj att börja ta bort givna poäng i efterhand.

Intressanta temaförslag ni kommit med - Höst, kunskap, cirklar/cykler, fläck/fläckar/fläckigt. Om vi begränsar oss till nåt av dessa förslag, får jag ännu någon röst på vad vi ska välja?

Andina
1

Grattis NaDa, till 1:a platsen! Skrattande

Och grattis till er andra för bra bilder också! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jojsan
0

Jag röstar på kunskap :) Jag ska försöka vara med i utmaningen denna gång, har tänkt det flera gånger men det har inte blivit av i alla fall..

JazzBass
0

Ok då är det flest som röstat på "kunskap" så kör vi på det! Glad

NaDa...
0

Wow, Tack så mycket! :D

Kunskap låter som ett bra tema tycker jag :)

~ Kram Nadja ♥