Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 3131 ggr
Cochon
2

Ge din kamera en make over

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj! =)

Jag är inte precis expert på rubriker, men hoppas den var intressant nog till att få lite folk att kolla. ^^

Jag skulle vilja se om det finns något intresse för några av mina kameraremmar. Jag knyter remmarna, och har en massa olika mönster att välja på och för er som hellre vill ha text så går det också att ordna. ;-)
Jag förstärker remmarna på baksidan med ett slags "tyg", så hållbarheten är inte sämre än på en vanlig originalrem.
Vill ni se mer av mitt arbete får ni gärna ta en koll på min sida knytaknutar.webs.com =)

Pris: 450 kr

//:Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Inkanyezi
1

Jag har just puffat för dina kameraremmar på fotosidan där det var en som frågade.

Jag tycker att de är väldigt fina, och du bör inte sälja dem för billigt. Många kameraremmar är ganska dyra, och att få en unik egen rem borde vara ett mervärde.

Cochon
0

#1 Aha, vad skoj. =D
Ok, borde jag höja priset tycker du…? =S Är inte så bra på att sätta pris… Skäms Finns ju ingen (vad jag vet) som knyter remmar så har inget att jämföra med…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.

Cochon
0

#1 Förresten, vad vad innebär puffat? xS Och tack. :P

DesK
0

Det innebär att Inkanyezi har skrivit något / gjort reklam för dina fotoremmar Glad

För övrigt instämmer jag med Inkanyezi du ska ta ordentligt betalt för dina fina remmar Glad

/Désirée

Cochon
0

#4 Ok, var inte helt säker på betydelsen. :P
Hmm… jag som hade tänk över priset och tyckte det var rimligt. xP Ska jag höja det till 500kr tycker ni? Vet ingen som jag kan diskutera priset med och har som sagt inte något att jämföra med så hjälp hade inte varit fel… Skäms (usch, vad jag ska klödda…)

Inkanyezi
2

Kolla på olika ställen som säljer remmar vad exklusiva remmar kostar och försök hitta en nivå som är bra. Jag tycker att det ser ut att vara väldigt mycket jobb för fyrahundra. Jag har själv gjort en del knutar i mer maritima sammanhang, Focke Drevsudd och sådant, och jag tror inte att jag skulle kunna få en vettig timpeng ur ett så lågt pris. Å andra sidan kanske man också bör hålla det på en nivå som inte skrämmer bort tilltänkta kunder. Det är lite balansgång.

Jag har inte något konkret prisförslag, men en marknadsundersökning skulle kanske ge bättre svar.

Här är tråden där jag nämner dina remmar:

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=143038

Cochon
1

#6 Jo, det tar många timmar att knyta, men som du säger, ska man ju inte ha för högt pris, för då vill ju ingen köpa någon. Och hvis jag skulle vilja få en vettig timlön för mitt arbete ska jag upp på fyrsiffrigt, så den tanken har jag redan lagt ner. Men dessutom är det ju kul att knyta. ^-^
Jag höjer det till 450, jag vill inte gå högre för då skrämmer jag väll bort köpare. (Kan du ändra priset i #0?)
Aha, tack. =)

MonisN
0

Dina remmar ser ut att vara väldigt fina. Skulle du kunna lägga in lite närbilder på ändarna så man ser hur dom sitter fast? Och hur långa och breda är dom?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

uffelarsen
2

Jag har inskaffat 2 st remmmar , och jag är 100% nöjd med dom. Glad Jag är så nöjd med dom så Cochon fick en flik på min hemsida för att visa lite vad som finns.

Cochon
0

#8 Tack =D
Hmm… har ingen närbild på ändarna mer än på min egen rem och där har jag bara sytt så att sytråden går i genom en gång (det var min första rem), men nu mera syr jag så att tråder går två gånger genom varje hål. Men kan lägga in bilden jag har på min egen rem.
Bifogade en bild på måtten, hoppas det går att läsa. :P

#9 Skrattande

Cochon
0

#8 Förresten, hvis du absolut vill ha remmen kortare/längre/bredare/smalare så går det nog att ordna. :P
Här kommer bilden på änden av min rem.

Cochon
0

*putt*

leemland
0

Sjukt snygga :) Men tyvärr tillåter inte plånboken de just nu :(

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MonisN
0

Jag har inte bestämt om jag vill byta ut min canonrem ännu, så jag funderar lite till. Ska jag byta rem så vet jag absolut vart jag ska vända mig! Dina arbeten är riktigt riktigt fina Glad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Cochon
0

#13 Tack =D  Vad synd "/

#14 Oki dockie och tack igen. =)

[Alenzi]
0

Jag har tyvärr inte heller ekonomi för sådana extravaganser, men jag måste säga att du gör väldigt fina remmar :D

Vincent...
0

har lagt till sidan i favoriter, ska önska mig en sådan när jag fyller år och får en ny systemkamera:D

tycker du ska fortsätta med det!!! :D:D:D

jätte fint

HAHAHAHAHAHA…..

Cochon
0

#17 Hihi, det får du jätte gärna göra. ;-)
Och tack! =D

KickanW
0

Jag skulle gärna köpa en med min hemsideadress på, men jag undrar också lite mer om hur de sitter fast. Vill inte äventyra min kameras säkerhet på något sätt, så det måste vara precis lika hållbart och fast som orginalbandet! :)

uffelarsen
1

#19 Jag har 2 remmar och dom som jag fick håller precis lika bra som original i min mening. I den ena hänger ett  Nikon D3 hus med ett 70-200 f,2,8 i den andra lite olika saker beroeende på vad jag fotar. Så för mig funkar det helt klart bra.

Cochon
0

#19 Har haft min rem på min kamera i ett halvår nu, och remmen är hel och fin fortfarande. =) Så tror inte att hållbarheten på remmen blir något problem.
Här är en "jätte fin" bild på hur jag sätter ihop ändarna.

Cochon
1

#19 Blåa linjer: där syr jag
Gula linjer: där är delarna

Cochon
0

Puttar tråden, är jätteknytsugen. ^^

Mina remmar är inte mindre hållbara än en originalrem.

DesK
1

Fråga sajtvärden för Julen, Rita-S om du får göra reklam för dina fina remmar på Julen. De är ju en finfin julklapp för många fotoentusiaster! Glad

/Désirée

Cochon
0

#24 Bra idé, tack så mycket, det ska jag göra. Skrattande

fotoninja
2

ett litet tips, du kan ju sälja remmar till jägare. vapenremmar. men ta ordentligt betalt! Glad

Cochon
1

#26 Det ska man kanske prova, tack! Skrattande