Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 4833 ggr
Thorsson
0

Nyckelpiga :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog denna idag, jag har redigerat den lite, beskärt den och fixat med kontrasten och färgerna :D jag har aldrig fotat nyckelpigor innan :D

[Quellii]
0

Nyckelpigor är roliga att fota, om man hinner innan dom flyger iväg xD Här tycker jag att skärpan tyvärr har hamnat helt fel :P Den ligger kanske på marken istället för på själva "pigan", men det är ju bara ut att försöka igen :)

Mvh Photoniq

Cydonia
0

Tycker om färgerna, men som sagt har skärpan hamnat fel. Dessutom är det ganska tråkigt med bilder uppifrån, prova en vinkel från sidan kanske? =)

Lininaa
0

Håller med #1 & #2 .. tycker dessutom att nästa gång ska du försöka hitta en finare omgivning . Det blir lite tråkigt med bara massa brun/grått grus (?) .

Prizma_o_Kristall
0

#3 Håller med, fast iofs är det ju inte så lätt att byta omgivning när det gäller vilda djur. Och särskilt inte nyckelpigor som flyger iväg jättefort! Det är min dröm att fånga en nyckelpiga på kort, har aldrig sett en piga när jag haft kameran med mig;)

Lininaa
0

#4 - Nyckelpigor tycker jag att det kryllar av ! ;D

Vill man fånga en på bild med lite grönt i bakgrunden och sådant är ett tips att leta i häckar . Där finns dom oftast eftersom att det finns bladlöss i häcken , och nyckelpigor äter bladlöss . Dessutom så tycker i alla fall jag att nyckelpigorna sitter ganska stilla .. dom kanske har fullt upp med att äta !? (;

Bifogar en bild jag tog för några dagar sedan .. den är lite redigerad i Photoshop . (:

Thorsson
0

Tack för kritiken X) Som sagt :P först gången … hittade den i hästhagen (A) Jättefint foto :) Lininaa

Kattapult
0

Jag håller med ovanstående. Men det är bara att fota igen och igen ;D. Vi har en buske med stora klasar av vita blommor. Där satt det åter och åter tusen bladlöss. Nyckelpigor fanns det gott om :D.

Jag tycker att ovanifrån kan vara en ganska snygg vinkel men ser gärna (Som #3 sa) att det är en lite mer intressantare bakgrund.

MVH Katta

Lininaa
0

#6 Tack :)

#7 Precis (;

foto_fiia
0

Gillade färgerna på den ( :

Man blir glad av den =)