Fototråd - Insekter
Just ja, glömde:
#0: Härliga färger och fin komposition!
#1: Fin bild med intressant komposition, men lite för mörk tycker jag. Ljusa gärna upp den lite så blir den ännu bättre. :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#3 Tack, ska ta mig tid att utforska något bildredigeringsprogram vid tillfälle 
#6 Den var jättefin!
Vill bara peta in att jag tycker att så gott som alla bilder är jättefina, men jag vet liksom inte hur jag ska uttrycka mig, det blir lätt så plumpt, eller missuppfattande, och jag kan inget om redigering (manipulering) så jag kör med enkla uttryck. 
Jättfin, men vidrig.. brr.. missförstå mig rätt! 

#19 Vilken härlig bild! Jag skulle vilja känna på "skägget" 
#21 Oj oj..
En proffsig bild tycker jag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack !
Jag är bara en glad amatör. Har köpt ett Tamron Objektiv AF 90/2,8 SP DI Macro, så nu fotar jag mest macro. Det är så himla kul och det är lätt att få till bra bilder med det.
Vilka fina bilder! :)
Här är en färgglad skälbagge! :)
#24 Det är en guldbagge.
HH

Riktigt fina bilder alla! Själv har jag ingen att komma med just nu, men ville bara säga att dom är fina och att jag inte borde sitta och kolla på dom såhär mitt i natten. Varenda liten sak jag känner på armen så hoppar jag till för jag är rädd att det är en spindel eller liknande men det är ju bara mitt hår så haha. Men fina bilder! Gillar fjärilarna i #34 riktigt mycket :D
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#5 Att du lyckats få en bild på en bladlus som föder ungar var väldigt imponerande!;o
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#39 Tack!
HH
#37 Jättefin bild! :)
Ett till älskande par. ;)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Vilekn tur att min bild syntes…*ironi*
här är den igen!
ALEA IACTA EST

Kan inte göra annat än att sitta och beundra alla vackra bilder! Själv har jag inte fotat mycket insekter alls men kanske får lite inspiration härifrån nu ;)

Trevlig liten besökare i fönstret reptilclara, bekvämt när de kommer fram själva och ställer upp sig.
Var i Kina 10 dagar i november och hade turen att stöta på den här vackra damen i en skogsdunge. Det är en Nephila clavata med ett nät på ca en meter.
Tina Nordberg medarbetare:
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
#47 Vilken skönhet! Hur stor är den?
HH

Tallsvärmare stämmer bra.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Inne på http://www.aigalleri.se finns det ett Galleri och en kategori som heter macro. Där finns en del insekter.
Mvh Amel

#53 En Tordyvel är det nog.

Orkar inte kommentera alla bilder separat, men en del är helt fantastiska. Får mig önska att jag hade ett macro liggandes här och springa ut och plåta småkryp.
Och en bilder får mig att rysa lite :) Bra jobbat alla i tråden.
Vilka helt underbara bilder - allihop! Jag kan inte ge bättre 'respons' än så, de är så bra! Det är en njutning att titta in här - och det har jag gjort många gånger nu.. ;)
Lite avis är jag allt på att ni kan fota så bra! Själv förstår jag mig inte (ännu) på min kamera riktigt, har ett par objektiv på önskelistan så man får väl ta och fylla år nån gång igen. 
Men lägger in några bilder på våra kära vänner insekterna i alla fall, om det är ok - gjorda av en glad amatör. 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ingen risk för rörelseoskärpa där inte 
30# Awwww <3
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
En bebisvårtbitare ^^
ALEA IACTA EST
Skriv hemskt gärna vilken kamera och objektiv. Gärna inställningar också förresten. Superbra! Tack!
#70 Tack så mycket! :)
Usch ja, jag hatar också spindlar men av någon anledning har jag flera bilder på just spindlar, det kanske är någon sorts undermedveten rehabilitering jag går igenom? Haha!
Tycker om din bild faktiskt, trots min fobi! :)
Kan ju slänga in en av mina bilder då! :)
ALEA IACTA EST
Vilka härliga bilder ni tar! Jag är djupt imponerad av dem alla.
#70-71 - vackra spindelbilder! Hos mig är spindlar välkomna - jag blir glad när jag stöter på dem här hemma… ;)
Jag kommer inte tillräckligt nära med min kamera för att kunna ta så skarpa närbilder. Men jag lägger in ännu en krabat i alla fall - jag tycker han e' så go' - frossar runt på smörgås(pollen-)bordet och 'äter med hela kroppen'.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
wow vilken fin komponerad bild Andina och alla andra.
Fin bakgrund Andina 
#73 - Åh, Tack Woozy! Det värmde gott! 
Själv fascinerades jag av att han (för nog är det en han…? ;)) var så överpudrad med guld (-pollen) och att hans 'snabel' kom med på bild också… ;)

#75 - Älgfluga eller nån sorts lus?
Här är två relativt nya bilder som jag blev väldigt nöjd med. Bastardsvärmare är det visst? Den satt på en sån här blomma (vet inte vad den heter) helt i lugn och ro i över en timme, så jag hade gott om tid att fota den. Det blåste inte så mycket, men högt uppe på en 40-50cm lång stam behövs det inte mycket blåst för att det ska se ut som en orkan i sökaren…

Kul tråd och några helt fantastiska bilder, slänger väl in ett par bilder jag också då :)
----------------------
• Marielle Foto
Ett bi som inte vill låta humlan ha maskrosen ifred, sekunden efter kraschade den rakt in i humlan ;)
----------------------
• Marielle Foto
Humlan skyddar sig mot ytterligare en Bi-attack :)
Samtliga 3 bilder är tagna med min föredetta, Nikon D80 och med Nikons 70-300 f/4.5-5.6
----------------------
• Marielle Foto

Åh vad fina bilder ni alla har! Den med den vinkande nyckelpigan var lite extra kul tyckte jag! ^^ Ska snart införskaffa mej ett macro, så fort jag fyllt år vilket iförsej inte är förrn slutet av oktober.. Menmen! Tålamod :D
Gammal bild, första året jag hade min kamera så hade aldrig fotat med systemis innan. Ganska nöjd iaf :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!

Det är ett fjädermott tror på Vitt fjädermott Pterophorus pentadactyla den är snövit.
Fågelskådning i fokus
Svamp i fokus
Fyller på med en liten blomfluga. :)
ALEA IACTA EST
#87 Den var helt i min smak! :) Super bild!!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Det är ingen Coloradobagge. Det är en Riddarskinnbagge! Himla vackra.
HH
#92 hhmmm jaha jag har alltid fått veta att dom heter coloradobagge :S menmen :P
#88 #89 Åh, tack så himla mycket, vad glad jag blir! ^^
ALEA IACTA EST
#93 Har hört fler som säger så. Lika fel ändå. 
HH

-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag är inte så duktig som jag ser att ni andra är, men denna får duga. :)

Här komemr en fluga som ser ut som ett bi :) Alla bilder som kommer är fotade med en Nikon Coopix S8000
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Lus 
-' Malin Hultman
blomsterfluga (?) :)
-' Malin Hultman
En riktigt cool spindel jag hittade i början av Juli. 
-' Malin Hultman
många av er är såna bra fotografer! jag blir helt avundsjuk, vill också vara bra! min bild var ju inte alls i klass med era :o
En liiiten hoppspindel! HAn/hon var väl inte mer är 4-5mm. ^^
ALEA IACTA EST