Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1278 ggr
Staffan
0

Sajtvärd sökes!

Broderbluff har meddelat mig att han önskar överlämna värdskapet här på Foto iFokus till någon annan.

Postar med anledning av detta ett inlägg här på sajten för att se om någon bland er som är medlemmar är intresserad av att ta hand om sidan i framtiden.

Hör gärna av er till mig med ett privat meddelande.

Mvh // Staffan

Martin
0

Den här tråden hamnade snabbt långt ner kändes det som, så jag "livar" upp den igen.

Jag har väl kanske inte riktigt kunskapen som krävs och vet inte heller riktigt om jag har engagemanget / tiden som krävs, men jag hjälper gärna till om det finns någon som vill ta huvudansvaret.

Skulle vara kul om vi kunde hitta någon som känner sig driven och har lite idéer så att det inte bara blir ett fotovisningsforum som driver för vinden.

Någon som känner sig manad, eller har något förslag?

mvh Martin

Isak
0

Jag sa förra gången att jag kunde ställa upp. Kan även ställa upp denna gång.

Men inte jag som bestämmer.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Petersen
0

Såklart måste det väl finnas nån som kan ta över, detta är ju en av iFokus absolut viktigaste sajter :)

Isak
0

Som tidigare sagt. Jag är villig att ta över, likt när Robert lämnade värdskapet.

Men jag antar att detta kommer ta lika lång tid som senast. vet inte om de går enligt samma bana som förra gången.

Hälsningar

A Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

pyrst
0

Hej Isak!
Blev lite nyfiken pa dig, da du garna vill vara ny sajt vard, men det stod inte sa mycket om dig pa din profil. Kan du inte beratta lite mer om vem du ar, och vad du skulle vilja gora for foto iFokus?? Vore kul att hora!

Anne

Isak
0

Som tidigare sagt. jag sa när Robert slutade att jag kunde vara Sajtvärd.

har samma inställning som förra gången. Vill inte säga allt vad jag kanske vill göra med siten.

Länkar till när Robert slutade.

1 

2 

En kort presentation.

Kille, 21år, hobbyfotograf, smålänning.

Längre presentation utlovas ifall jag skulle bli aktuell för värdskapet, såvida ingen vill intervjua mig till en presentation i egen tråd.

Hälsningar

A Isaksson , www.alexanderisaksson.com 

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

CarlS
0

Tror du skulle bli en bra Sajtvärd Isak! Gillar särskilt dina naturbilder..Cool

//CarlS, Sajtvärd för svensknatur.ifokus.se

Runsviks
0

Håller med CarlS. Isak, du kommer att passa bra och de flesta av oss känner till dig redan. //Kristin

irma
0

Håller med CarlS, Isak, du tar otroligt fina bilder, tror att du skulle kunna bidra med mycket som Sajtvärd.

SLAfoto
0

Isak, eftersom du tidigare var intresserad och är fortfarande intresserad att bli Sajtvärd så tror jag på dig.

Lycka till.

//Stefan

Isak
0

#7-10

Tack för ert förtroende.

Har faktiskt inte hört något om värdskapet från någon på iFokus

Tycker faktiskt att det är lite synd att broderbluff inte skrivit något innan. 

Vore även lite trevligt både för de intresserad värdarna samt övriga medlemmar att få reda på hur den nya sajtvärden kommer att väljas fram.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Adobe
1

Mycket tveksam till någon som så tydligt inte vill bjuda på sig själv innan en utnämning. Som att köpa grisen i säcken. Anställa någon utan att få veta någoting, varken om sig själv eller de förändringar som är tänkta.

Nej, jag är mycket tveksam till en sådan utnämning. Själv skulle jag aldrig anställa någon utan att få veta något om den jag ville anställa.

Det måste finnas någon annan lämplig person, med lite ödmjukhet och känsla för vad som förväntas av den.

Bertil

Isak
0

Bertil, om du tycker att det är så himla viktigt med en presentation på profilsidan så kan jag meddela dig om att jag ska försöka hinna med att skriva en presentation imorgon(söndag).

Tror det viktigaste är engagemanget än hur personen är på fråga.

"Det måste finnas någon annan lämplig person, med lite ödmjukhet och känsla för vad som förväntas av den "

Vad vet du om hur jag är ? De flesta verkar tycka att jag skulle passa. Även om det inte skulle bli jag skulle jag känna mig hedrad med kommentarerna från CarlS m..m

Förlåt om du tycker det blev lite personligt. Ingen påhopp. Tycker bara det var ett litet påhopp mot mig.

Hälsningar

A Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Robert
0

Jag tror det inte är så viktigt om sajtvärden tar bra bilder eller inte. Huvudsaken är den att sajtvärden orkar arbeta gratis, vara aktiv, hjälpa andra, vara ödmjuk och ha en del skinn på näsan. Aktivitet tror jag är den bästa egenskapen, samt kreativitet. Inaktiva värdar avspeglar en sajt.

Min främsta orsak till varför jag slutade är för att jag inte fick ersättning för det jag gjorde. Jag skulle mycket väl tänka mig att driva vidare den här sajten om det fanns dom som satte ett värde på en aktiv värd. Kanske det finns former och intresse för det?

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

Främsta anledningen därför jag inte vill vara Sajtvärd längre är att jag har ingen tid längre att vara aktiv här inne.

[mingdie]
1

Jag får hålla med Robert om hur en saitvärd skall vara. Efter Robert lämnade har siten gått ner i standard pga en saitvärd som inte syns.

Det är ju helt upp till Staffan vem han vill utse men vad jag ser så är det inte många som har sträckt upp handen. Isak har visat att han vill ta upp utmaningen och varför inte.

Jag tror Isak att det skulle vara bra om du istället för presentera dig själv så lägg fram en enkel plan med vad du vill göra, hur du tänker lägga upp det och vilken riktning du känner att siten skall ta. Det skulle ge specielt dom nya medlemmarna som inte känner dig lite kött på bena.

Eddie

Petersen
1

Håller med #14, att man tar bra bilder är väl trevligt men i mitt tycke hamnar det relativt lågt på önskelistan på vilka egenskaper en Sajtvärd ska ha, även om det är ett foto-forum :)

Jag prioriterar mer egenskaper som närvaro, beslutsfattningsförmåga, aktivt medverkande i diverse events/tävlingar/artiklar eller vad det nu kan tänkas finnas, samt goda kunskaper i att kunna handskas med människor på alla plan i alla situationer på ett vuxet sätt.

Som Staffan skrev handlar det väl om att anmäla sig via PM till honom och sen kanske (om utrymme finnes) Staffan skapar en tråd där alla kandidater får presentera sin "plan" på hur de tänkt sig driva sajten, kanske med ett röst-system? Så blir den kommande värden "folkvald".

Jag tror det blir toppenbra hur det än går till. Bara inte sajten försvinner :)

Goldie
0

Motiven för att vara Sajtvärd är ju olika, men en sak är säker at skall man få en bra sajt så är det inte nog att bara "surfa" med, man måst ha viljan att "stå på".

Om viljan beror på pengar så blir det lite fel om vi mätar det upp mot ett genuint intresse för att skapa.

Senn ser man ju att reklam gör att det kommer pengar i kassan och då blir frågan om ägaren skall hämta inn potten eller om det skal vara nån form av delning. när det kommer pengar inn i bilden så förstörs motivationen

Tydligen är det inte försaa gången at nogon lämnar . På volvo valp lämnade Andreas  Eriksson sajten som värd och körde i gång sin egen sajt  terrängbil.net.  Många så på detta som en fanflygt då han tok med kompetens ut av ifocus. Många lämnade ifocus när det kom en alternativ

Jag tycker man skall utpeka en Sajtvärd som inte har focus på pengar men på foto och som har viljan at dela av sin erfarenhet  med dom andra på sajten. Intentionen är ju at dela med varann. 

Om man tar bra bilder så är ju det ett absolut pre ~ förstås om man villl dela med dom andra 

Jag tycker at Isak har signalerad mycket väl at han har åsikter och motiv annat enn pengar. Jag tror han kommer att göra ett gott jobb även om några fel kan komma.

Vem är felfri ??  - Inte jag i alla fall

Om inte andra kandidater dyker upp så tycker jag forumet skall välkomna Isak 

Kanske kan det var klokt at titta efter det positiva han gör och hellre legge på hyllan evt felsteg

Observera at det somföljd av att  marnyman  uppmanar /frågar efter kandidater til befattningen at Isak sejer ja jag kan om ni vill.

Jag tycker inte det är så bra för forumet att man kritiserar en blivande värd öppet när han inte har utförd annat enn at seja. "Hallo- jag kan bli med och jobba för er"  Detta är Staffans grej, Punkt slut om man inte vil att forumet delar sig då?.

bildochfoto
0

Jag tror nog att forum går ut på att man får uttrycka sin åsikt. Jag tycker det är korkat att inte ge alla som väl får platsen en chans att visa vad de går för. Så oavsett vem som blir Sajtvärd så ska man vara öppen för hur de driver sidan.

Det är nog bra om den som ska bli Sajtvärd känner till sidan väl och är något sådär aktiv på sidan. Oavsett när det kommer in en ny ledare i en flock så ändrar sig hela den sociala strukturen det ser man i alla flockar.

Det är rätt kul att studera sociala beteenden och hur folk beter sig på forum är inget undantag…

[Asta]
0

Isak verkar vara beredd att ställa upp. Såvitt jag kan se finns där ingen kö med andra intresserade. Eller har jag missat den.

Fotokanen
0

Jag håller med om att isak skulle kunna ta över sajten.

Jag finns också om det behövs hjälp/förstärkning
Jag håller på mycket med hemsidor, bilder och sånt.

Jag har gjort/designat dem hära hemsidorna

Min egna hemsida
FotoKanen.se

En hemsida som jag har gjort helt i anteckningar
Hemsidan som jag har gjort i anteckningar

En kompis hemsida
limosa.se

Hemsida till No Tomorrow. Ett band i köping
No Tomorrow

Kan ta lite tid att ladda sidan det är en inledning först men du kan hoppa över den genom att trycka på skip. har inte hunnit att fixa inledningen så den går fortare att ladda 

Jag läser en kurs i skolan som heter webbdesign
Fråga gärna om ni har några fråger

Martin
0

Jag tror också att Isak skulle bli bra, och personligen känner jag inte att en Sajtvärd behöver bjuda mycket på sig i en presentation - det viktiga för mig är att den personen kan presentera vad han vill göra för sajten och på vilket sätt han kommer att jobba för att utveckla den och vad han har för idéer.

Isak, har du skickat pm till Staffan? Om inte är det svårt för dem att veta att du är intresserad av att ta över värdskapet, då jag inte är helt säker på att de dagligen läser av alla sajter - de har ju en hel del att titta igenom och då jag är med på värdsajten i egenskap av Medarbetare på ett par andra sajter vet jag att de gör ett jättejobb i det tysta, och att det ropas på dem från alla möjliga håll. Dessutom, presentation eller inte, så är det ju inte i första hand forumet här som väljer, utan Staffan m Medarbetare, och därmed krävs att man lämnar intresseanmälan till dem i enlighet med vad Staffan skrev i #0.

Att ha en Sajtvärd som gör det för ekonomisk vinning som motiv tror jag inte är bra, och Robban - jag tyckte det var en bra sajt under din tid så det är inget påhopp mot dig. Men det du skrev som orsak till att du slutade var ju inte att du inte fick ekonomisk ersättning, utan att du inte hade tid för att du hade andra projekt som du dels skulle tjäna pengar på och dels skulle få igång din karriär på.

Själv förstår jag att vi alla måste ha en inkomst, men om man är på en gratissajt och inte jobbar heltid med att driva sajten (då snackar jag inte om bara foto, utan hela Ifokus) så blir det nog ohållbart med att ha anställda sajtvärdar på vart och vartannat forum.

mvh Martin

Isak
0

#22 Ja jag har meddelat och haft en diskussion med Staffan. Vi får se vart den leder. Inget jag tänker avslöja. Det överlåter jag åt Staffan.

Vill bara tacka de som tror på mig men huvudsaken är som sagt att siten lever kvar ett bra tag till.

/A Isaksson

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson