Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 812 ggr
KickanW
9

(H) Barnporträtt på bröllop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I lördags fotade jag sommarens fjärde bröllop, och dottern till brudparet fick agera mycket modell under dagen. Jag har faktiskt fotat henne tidigare, när hon var mycket mindre och det var genom den fotograferingen jag fick kontakt med bruden som senare bokade mig för bröllopet.

En väldigt charmig liten tjej som var glad precis hela dagen!

Fångade detta foto som jag gillar väldigt mycket, och som även föräldrarna säger att de älskar.

Har tvekat mycket kring redigeringen men har kommit fram till att jag gillar de lite matta tonerna, även om det vanligtvis inte är min "stil". Försökte få till en snygg svartvitskala på bilden också men lyckades inte så bra, så detta är slutresultatet.

Vad tycker ni?

JazzBass
0

Mycket bra porträtt och grym skärpa på ögonen! Det enda som stör lite är det mörka fältet uppe till vänster vid mammans (?) arm. Kanske går att redigera bort? Annars som sagt mycket bra, inte konstigt att föräldrarna också älskar det. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

KickanW
0

Åh, tack JazzBass! Ja, jag såg faktiskt just det mörka när jag postade bilden här och det kanske kan vara värt att klona bort det. Ska prova det på den högupplösta varianten till brudparet sedan!

KickanW
0

Ser att flera klickat på bra inlägg, det får man tacka för!
Men har inga fler konstruktiv kritik att komma med? VAD i bilden tycker ni är bra, eller är det bara Molly ni tycker är söt? :)

williamösterberg
0

otroligt bra skärpa på ögonen och bra balans i ljuset! :)

MissInAction
0

Superhärlig bild! Skrattande Barn är så tacksamma att fotografera. Tycker ljuset är riktigt bra och säger som #1 att det mörka stör en del, men det är ändå barnets ansikte som jag tittar på.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ftusse
0

Wow, vad skarpt bilde är er -i bra sätt! Och sött barn :) Jag älskar nyaserna. Man maaste fraaga med vilket kamera, som du tar det? spörge om med vilket kamera, at du har taget dette? Ledsen om du kan hitta svaret här, är ny (och danska) och har fortfarande en liten svart genom att navigera her.

KickanW
0

Tack williamöstberg och MissInAction! :)

Tack fthusse! Bilden är tagen med Canon 5DMK II och ett Tamron 90mm macro! :)