Fotouppgift
Häftigt och riktigt kul! 
/Désirée
cool bildidé, om det inte varit för det störande i högerhörnet samt dosan under bänken hade du fått toppbetyg :-)
http://onelund.com
Är det inte så att den bruna "väggen" är ett golv? Så personen i fråga sitter på väggen…Om det är så så är jag nyfiken på hur ni har riggat det hela….För häftig är det :)
Riktigt häftig idé! Dock är det rätt mycket fototekniska fel med bilden, men det är nog inte det du ber om åsikter om här tror jag! :)
#1 tack! :D
#2 mjo precis, had jag fått bestämma hade vi gjort det på ett helt annat sätt men jag var inte gruppledare och jag är dålig på att framföra mina åsikter för människor jag inte känner. :S
#3 jo så är det, vi vände på bordet, och la benen mot väggen. Så fick en av tjejerna böja sig över bordet och försöka hålla upp stolen mot väggen genom att använda benmusklerna.
Så tog vi bilden och vände på den och redigerade lite i photoshop. C:
#4 jo precis, men tycker ändå fotot vart lite kolt. Vi fick en camera som ingen av oss använt förut, och måste bara säga att jag har inte tagit fotot, det har någon i gruppen gjort men tyckte den var värd att lägga upp just för idén C:
Här är en annan One-minute-sculpture som heller inte är så bra på den fototekniska sidan men en rolig idé C:

Jag tror att en bildidé som jag jobbade på för väldigt länge sedan kan passa här. Jag lyckades rätt bra med den, och den ger ett väldigt suggestivt intryck.
Grunden för bildidén är markeringar i körbanan, som de vita strecken på övergångsställe eller pilarna för körfält när man närmar sig en korsning, eller helt enkelt den vita mittlinjen; dvs de några meter långa vita strecken mitt i gatan.
Jag valde en mulen dag med bara en aning antydan på riktning av ljuset, så att man ser en mjuk skugga. Så sprutade jag med sprejflaska vatten på asfalten invid de vita markeringarna, så att den blir mörkare och det ser ut som en skugga, som om de är lyfta från underlaget, flyger. På det vita "flygande" strecket i mitten står så en person och "surfar".
Övergångsstället var lite knepigare, men det gick med "skuggorna" att få det till att likna en trappa, och genom att lyfta benet med rejält krökt knä, ser det ut som om man försöker kliva upp på det lyfta vita strecket.
Pilarna funkade också mycket bra som surfingbräda, men det vita mittstrecket var mer realistiskt. En skugga invid nästa streck och nästa också gav intrycket att allting var på väg att flyta iväg från sin plats.
Lite idéer bara, som kanske kan användas nästa gång. ;ö)
#6 låter coolt, finns det något sätt du kan visa bilderna på, skulle vara läätare att förstå om man såg bilderna c:

Ska se om jag kan leta fram någon nere i källaren. Jag tror att jag kan ha en eller ett par pappersbilder kvar. Det var långt före digitaltekniken.
#8 ååh okej :D