Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 776 ggr
Robert
0

Familjeporträtt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog ett porträtt på min familj, det blir liksom ett självporträtt av oss eftersom jag hade kameran på självutlösaren. Det blev rätt lustigt. När vi tog bilderna så var det rätt många som stannade till när de var på väg till Backas handelsträdgård här i Vanda där vi bor.

Vad tycks? 

Hälsningar

Robert

Essgarde
0

Underbar bild Robert! O vad fint klädda ni är =) Snyggt!

MVH Fredrika

Petersen
0

Helsköna färger och mjukt "glam-ljus". Men är det inte väldans oskarpt eller det är medvetet "glammat" i efterhand.

Annars en helfrän bild!

[Quellii]
0

Kan bara säga att det är snyggt! :)

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag valde att använda 200 mm på min Canon EF 70-200 f/2.8 IS på min Canon EOS 5D vid bländare f/7.1 vilket gör att skärpedjupet är extremt kort. Vi ligger i samma plan så vi är helt i fokus, bakgrund och förgrund blir oskarpt, kanske kan det vara det som gör att bilden känns oskarp. Det är 3 Canon Speelite blixtar med och 1 stor reflexskärm soft/guld.

Här är en variant, men jag gillar den första mer.

Hälsningar

Robert

Petersen
0

Då har det nog med att den är så nerskalad att göra för jag hittar ärligt talat inte mycket skärpa i era ansikten, möjligen en gnutta på din slipsknut, fast det kanske var planerat hehe :) Bokehn ser änna himla "glamour" ut, det lixom strålar om framförallt gräset. Helskön effekt!

Robert
0

Om gnuttan av skärpa finns i slipsknuten så finns den ju i hela planet för SÅ kort är inte skärpedjupet om kameran står på 5 meters avstånd.

Hälsningar

Robert

[mingdie]
0

Jag vet inte om du vill ha synpunkter på ditt foto men jag tycker bakgrunden kunde vara bättre. Eftersom du har kort skärpedjup med mörka partier som träd och gräs så framträder den oranga byggnaden för mycket.

Eddie

Petersen
0

#6 Exakt, SÅ kort är det inte & därför är det ännu klurigare att de i övrigt är så oskarpa ansikten. Nån form av efterbehandling som kan ha orsakat det?

Eller om du har den i fullformat så man ser, men det borde inte ha med komprimeringen att göra, då skulle allt blivit oskarpt.

Alberta
0

Störtskön bild! Jag tror att de tre hattarna gör mycket för bilden. De 'håller ihop' färgerna. Härligt glad bild.

I bakgrunden bild 1 vill jag gärna tro att det är en festlokal och inte en handelsträdgård.

JMax
0

Härlig bild! Gillar färgerna!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

bildochfoto
0

Kul att du visar litet vad man kan göra med blixtar och kunskap om blixtar tycker jag. Jag har inte så bra koll på blixtar och det är nog ett område många amatörer som jag inte utforskar så mycket.

Hade jag mer tid skulle jag nog ägna litet tid att experimentera mer med ljussättning än vad jag gör i dagsläget.

jojjehanna
0

Gillar också första bäst. Trodde du hade två döttrar så jag blev förvånad över att se tre. Hädtigt med färgerna ni hade!