Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 833 ggr
Viilmaa
1

(H) Hav & Tornespel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Gotland för någon vecka sedan, kom hem med massor av bilder!
Dessa två var ett par av de som jag tyckte blev extra speciella!

Valde att dra upp kontrasten rejält, samt mörka ner den lite för att få den där speciella effekten. Första gången jag fotade med lång slutartid, så är väldigt nöjd med resultatet Skrattande

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

Viilmaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade gärna fått med hela ryttarens huvud, men allting gick så snabbt så det var väldigt svårt att "sikta in sig rätt". Har ljusat upp den samt lagt på lite kontrast.

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

ru4real
0

Bägge var snygga, men jag gillar den m stenarna mest personligen.

Var där veckan innan dig, och kom hem m ca 500 bilder, så jag sitter fortfarande och går igenom dem :)

JazzBass
0

Den första tycker jag är väldigt fin, men jag tror den ytterligare kunde förbättras med en tajtare beskärning. Balansen känns inte helt bra utan nedre halvan känns för "tung" i förhållande till den övre. Prova beskära bildden så du offrar stenen i överkanten av bilden så tror jag den blir mer balanserad samtidigt som du fyller bildytan bättre med betydelsefullt innehåll.

Den andra känns tyvärr alltför rörig för min smak, och jag hade gärna också sett lite luft bakom ryttaren och mindre av den varan framför hästen. Angående rörigheten så stör det enormt att det finns så mycket brunt och rött i kläderna på människorna i bakgrunden, det interfererar med hästens och ryttarens färger och gör hästen svårare att urskilja på bilden, speciellt i litet format som ovan. Uppklickad blir den bättre. Plus är att skärpan ligger bra, bildbehandlingen är  bra och att hästen har ett lite skoj uttryck. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus