Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1114 ggr
Elshira
2012-08-15 01:25
0

Nattfoto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett ryck att fota bilder på natten med hjälp av punktbelysning (ficklampa) för att kunna skapa roliga efekter. Jag hade ingen form av stativ, så utan blixt i mörker lyckades jag inte få nägra särskillt bra macrobilder tyvärr.

De två första bilderna tog jag för länge länge sedan med en mobilkamera. Jag kom då på att med filtret "inverterade färger" och med lampan på mobilen får man enkelt annorlunda bilder utan nämnvärd redigering.

Jag hade inte ens ett simpelt bildredigeringsprogram på denna dator, så laddade ner paint.net lite snabbt. Sitter dessutom med ett trådlöst tangentbord (mini) med inbyggd mus, så någon seriös redigering får utebli.

Men jag hoppas att några kan inspireras av konceptet!

Personligen tycker jag att grönt och gult lämpar sig bäst, efter som det blir lila och blått när man inverterar färgerna :) Tog en bild på rosa ros, men det blir "tråkigt" grönt, så den fick bli inverterad men svartvit =)

Sen ska jag sova, så god natt på er!

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:26
0

Den andra gamla bilden

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:35
0

Ny bild nr 1

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:37
0

Ny bild nr2

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:39
0

Bild nr 3

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:42
0

Bild 4 i svartvitt

Hakuna matata!

Elshira
2012-08-15 01:45
0

Och sista nr 5, helt "naturlig" :)

Hakuna matata!

JazzBass
2012-08-15 07:39
0

Blev ju originellt och fint tycker jag! Den första säger mig inte så mycket, men de efterföljande på blommorna utgör en fin bildserie värd att hängas upp på väggen (men i så fall borde alla bilder vara i färg). Mina favoriter är de i inläggen #1 och #3. Glad

Kreativt jobbat!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus