Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 976 ggr
CarolinePettersson
0

publicerade bilder!

Vad går gränsen mellan mindre bild och dominerande bild som publiceras i tidningar, finns det något specifikt mått man ska gå efter ?

ru4real
0

Tror inte ens jag förstår frågan…`?

Inkanyezi
0

Olika aktörer som köper eller säljer bilder kan ha olika prissättning beroende på hur bilden ska användas, och de som har begreppen "dominerande bild" eller "mindre bild" i prislistan kan ha sina egna gränser för hur det tolkas, så det bör framgå när man förhandlar med bildköpare. Det handlar inte om några specifika mått generellt, utan det beror på publikationens art och hur de som gör den ser på det.

Så om du har något samröre med ett företag som köper bilder, är det nog bäst att ställa frågan direkt där.

MonisN
0

Jag uppfattar frågan som att TS kanske vill skicka in sina bilder till ex en fototidning för att ev bli publicerad. Det står ofta väldigt oklart hur stora bilderna ska vara, bara att dom ska vara högupplösta. Men var går gränsen för en högupplöst bild?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Ylva-Li
0

Som högupplöst så skulle jag nog räkna på minst 3000px, längsta sida. Tänker t.ex om de vill ha en sida med en bild så krävs det minst den storleken för att det ska bli bra.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

CarolinePettersson
0

Pratade med tidningen, där de förklarade att det inte fanns exakta mått, men att bilden skulle vara övergripande typ lika stor som texten eller mer.  om det skulle klassas dominerande.

MonisN
0

"Lika stor som texten eller mer". Det var ett konstigt mått som inte säger mig någonting.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.