Var finns inspiration?
Jag ska ha min första heldags-photoshoot med mua, och två frivilliga modeller (vänner alltså, inga riktiga modeller) hehe :) Det är på onsdag iaf, och jag vill ha rikligt med inspiration. Tips och hitta många spännande vinklar att fota i osv. Så var hittar ni inspiration?
Har ni någon såndär superbra sida där kanske många olika fotografer lägger upp sina bilder/portfolios? :)
Tacksam för tips!
Se på lite modellfoto-tutorials på t.ex. youtube för tips och trix och googla så mycket du hinner på relevanta sökord. Borde ge en del extra inspiration. 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack för tipsen :) Deviantart är ju himla bra, att jag inte tänkte på det själv ;) men när jag är på deviantart är det mest för penslar/mönster till photoshop men det finns såklart fina foton där med :)
Ah videos är allt bra :)
Finns ju en Modellfoto-sajt här på iFokus också att kolla in
Att tänka utanför lådan känns ibland som en klyscha men är väldigt användbart när det kommer till foto.
Fokusera på detaljer. Fotografera underifrån. Ha föremål framför eller bakom modellen, som skapar intressanta perspektiv. Bara några tips jag kom att tänka på spontant!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag brukar kolla mycket på andras modellbilder för inspiration och även när jag är ute kollar jag jämt på omgivningen för att hitta spännande och nya platser. Sen så fort jag får en idé skriver jag ner den så jag minns den även i framtiden när jag väl får tag i en modell att genomföra den med.