(M) Tusenskönor
Jag har fotat två st tusenskönor med en coolpix S8000 och jag skulle vilja få lite medel kritik tack! Eventuell lite hård oxå då jag vill lära mig mera och kunna utvecklas plus att jag är halft nybörjare men jag vill ha mer kritik än en nybörjare skulle få! Bilderna är dock redigerade men jag vill att ni ska titta på är kompositionen och skärpan! ifall ni vill ha orginalen så säg till!
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Den andra var mycket snyggare, bra färger. Den första ser instragram-aktig ut, tyvärr.
Men, det är lite störande med det ljusa fältet på den understa bilden. Kan du testa att retuschera bort det kanske?
#2 okej tack ska försöka :)
Här får du se orginalet på första bilden som inte jag har redigerat, tycker du att det är bättre utan redigering?
Mvh Sarah
Den första tycker jag är klart bättre kompositionsmässigt, men redigeringen gillar jag inte, tyvärr. Blombladen är alldeles för gröna. Försök ställa om vitbalansen så bladen blir vita så blir den riktigt bra tror jag.
Skärpan är perfekt på båda bilderna tycker jag.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Okej tack så mycket! På den första bilden hade jag gjort en redigerning senare, på ett pogram men vad tycker du om orginalet?
Mvh Sarah
Originalet är mjukare och kanske lite behagligare, men också något underexponerat, vilket dock är snyggt ibland tycker jag, så även här. Men problemet i både den och versionen som du redigerat vidare är att de har ett kraftigr grönt färgstick som stör. Det borde dock gå att fixa relativt enkelt genom att justera vitbalansen och färgtonen.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Okej tack för hjälpen! :D
Mvh Sarah