Fototidning
Var på Arlanda för ca 3 veckor sen. Hittade en fin tidning som jag ångrar att jag inte köpte. Har inte hittat den nån annanstans sen dess. Den var dyr, ca 120 kr tror jag. Kanske mer. I vilket fall bläddrade jag lite snabbt och ett tema var tips på vad man kan arrangera och fota, bl.a. Såg jag att man fryst in ett blad i is. Är det nån som vet vad tidningen kan heta? Jag har svårt att släppa den, jag är för nyfiken :) Hoppas nån som läst den känner igen min beskrivning. Jag har inte hittat tidningen i nån affär där jag bor.
Hmmm, känner igen konceptet, Har för mig att jag köpte ett nummer där det var en chokladkanin som smältes m hårtork och plåtades. fast om den var så dyr tror jag inte.

Ok, nej det var priset jag ryggade för då. Nästan så man kunde köpa en bok istället
Kan det vara Fotoguiden?
50 fotoprojekt, där har dom med det att frysa in ett löv, sen vet jag inte om det är just det som du menar. Men i den tidningen har dom det. Den kostar 129,00:- Nr 4-2012

Aah… Det är de nog. Jag hittade den på pressbyrån men det har tydligen kommit ett nytt nummer så jag kände inte igen den. Har du läst tidningen själv? Är den värd pengarna?
Den tidningen har ju jag! Just nu vet jag inte riktigt var den är, men jag tyckte den var jättebra iaf. Bara att "alla kan göra detta", men alla har ju inte utrustning så som 5d mk, manfrotto-stativ och löjligt dyra objektiv… Annars tyckte jag jättemycket om ideérna i den och har tänkt pröva ett par av dom!
Du kan gå in på http://www.faktabocker.se/ och se om den finns där… Jag har köpt ett par av mina fototidningar där :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#5 du behöver ju inte exakt likadana prylar som de har i tidningen. Men ett stativ bör ju alla ha faktiskt.
#7 Nejnej jag vet att man inte måste ha samma som dom, men kort skärpedjup, externa blixtrar och en egen studio har jag ju tyvärr inte.