Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 748 ggr
AmandaChristina
2012-08-10 13:12
1

(H) - Min bror

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på två bilder som jag tog på min bror tidigare idag Glad

AmandaChristina
2012-08-10 13:12
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden Glad

bgtommyalm
2012-08-10 17:27
0

Beskär hårdare och ta bort de fläcar som antagligen kommer från damm på sensorn. Enligt min enkla mening är bilderna annars bra.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

KickanW
2012-08-10 17:45
0

Jag tycker att du lyckats jättebra! Fint skärpedjup, vackra färger och jättefin närvaro hos din bror!

Jag tycker inte alls att bilderna ska beskäras hårdare, kanske kan du göra något åt andra bilden eftersom den är så tight beskuren upptill och lutar lite, men annars gillar jag kompositionerna.

Det skräp bgtommyalm skriver om förstår jag inte riktigt vad han syftar på? På första bilden är det väl riktigt skräp i ansiktet och vita blommor (?) i gräset. På andra bilden ser jag två fläckar uppe till vänster men jag tycker inte att de stör!

bgtommyalm
2012-08-10 17:50
0

Det finns i första bilden vita krumelurer i ögonbrynet vänster öga och kinden samma sida nåt som inte hör dit

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

AmandaChristina
2012-08-10 20:39
2

#2 Det är inge fel på min sensor Flört De spö regnade ute och de är stora droppar som jag fångat på bild! Glad Har inte beskurit bilderna alls och personligen tycker jag att de blir för mycket om jag ska börja beskära, dock hade jag gärna sett lite mer luft Tungan ute Men tack för kritiken Glad

#3 Tack så mycket Glad Vi stod lite tight på en altan och han ville inte gå ut i regnet och jag kunde inte backa, haha, så de fick bli en tight bild helt enkelt Tungan ute Tack för kritiken på båda bilderna, uppskattas starkt Glad

#4 Jodå, de hör dit alltid! De på ögonbrynet är ludd från hans tröja, han drog ut huvudet i vattnet som rann från altan taket Tungan ute De på kinden är vattendroppar, lik de på näsan Glad