Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1775 ggr
Ylva-Li
0

Gravidfoto (H)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade en gravid kvinna häromdagen och blev riktigt nöjd. Dock första gången jag faktiskt fotar gravida i studio, så kritik uppskattas. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svårt att välja bara några få för kritik. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Dors1
0

Fint foto den första du la upp!
Men hade sett bättre om du hade redigerat så det blev vitt , asså så man inte ser skynket, precis som det är viker sig där vid högra sida :)
Gillar andra med, lite annorlunda idé!
Tummen upp!:)

Ylva-Li
0

Tack! Jo, fick bara inte till det i LR.. >< Var ett jäkligt pillande. Ska försöka införskaffa papper istället. Har grått och svart, men inte vitt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Dors1
0

Lite irriterande när det blir så Flört
Men annars fina bilder för vara första gången i studio Glad

Ylva-Li
1

Första gången i studio är det inte, men första gången gravidfoto. Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Dors1
0

Aha , ' Fina bilder för vara första gången med GRAVIDFOTO i studion ' * då Flört

KickanW
0

Åh så fint! Snyggt ljus och jättebra skärpa! :)

Väldigt vacker och naturlig pose på ettan. Tvåan tycker jag är lite konstig, men då har jag lite svårt för foton med den typen av rekvisita också! :P

Precis som redan nämnts så är bakgrunden skrynklig vilket dels hade kunnat avhjälpas genom kortare skärpedjup och att ha modellen längre från bakgrunden, men går också att fixa i efterhand om man har tålamod! Vet inte om det beror på skrynklet till höger men jag upplever lite att bilden lutar?

Personligen tycker jag att svartvitkonverteringen (antar att du inte fotade i svartvitt?) är lite feg - Jag skulle vilja ha mer svärta och lite ljusare bakgrund. Mer kontraster helt enkelt.

I överlag tycker jag att du fixat det jättebra, men du bad ju om hård kritik! :)

Ylva-Li
0

#7 Tack! :D

Precis, jag bad om hårt. ;)

Mitt skynke var lite för litet, så därav kunde jag inte ta fram henne längre än så. MÅSTE skaffa papper. :p

Haha, och jag som tyckte jag tog i ordentligt med svärta. :D Tycker alltid det där är så svårt. Första gången jag egentligen konverterade till svartvitt. Brukar fota mest i färg annars. Men tyckte bilderna passade i s/v.
Kvinnan hade egen rekvisita och ideer. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||