Adobe webbgallery
Man kan ju i Adobe Bridge spara ned sina bilder och publicera dem på internet direkt, via menyn Verktyg>Photoshop>webbgalleri. Smart och smidigt. Själv är jag ingen klippa på att göra hemsidor, här får man allt i ett. Snyggt blir det också.
Är det någon som gjort detta och vet om man kan lägga ut galleri på galleri på samma hemsida osv ? För/Nackdelar ?

Tänk på att du kan ändra på layouterna om du öppnar huven till Adobe Photoshop. Kika in på www.familyhammar.com, där har du lite exempel som jag har gjort med webbgallery.
Robert
På min tidigare hemsida använde jag mig av en modifierad version av exempelgallerierna för att visa mina bilder. Det fungerar mycket bra som en statisk serie men tyvärr tyckte jag att det blev lite jobbigt om man vill lägga in eller ta bort bilder från samlingen. Jag var då tvungen att behålla alla bilder så jag kunde göra om proceduren igen.
Numera använder jag programspråket PHP och låter servern förminska bilderna "on the fly" och använder ett mappsystem för att sortera gallerierna istället. Kolla gärna…
Använder det en del på klubbens hemsida.
Fördelar: Blir överskådligt, går snabbt att göra.
Nackdelar: Som Robert och Fotord påpekat blir det lite väl statiskt kanske och inte direkt personligt.
Kolla gärna klubbens senaste galleri (från en större tävling den gångna helgen) http://www.soderkulla.org/brocup
mvh Martin

#2 snyggt PHPscript. Är det någon opensource? Själv använder jag Plogger, det är det bästa galleri script i php jag har testat. Kolla Broderbluff.com
#4: Mycket snyggt, Broderbluff.
Jag har moddat ett befintligt så det skulle passa in på min sida.

=) jag översatte bara plogger och använde php include i min design så funkade det bra =)
Jag kör egentligen två stycken. En sida som letar upp alla jpg i rätt mapp och sedan kallar på ett annat php script som gör tummarna eller fullstora bilder, lägger på mitt namn och sedan skickar tillbaka med jpeg i Header… :-)

aha =)
Ok, tack för era kommentarer. Ska prova och lägga upp en enkel hemsida med några bilder. Gillar att jag slipper bygga hemsidan själv, är så tråkigt att pula med sånt.
Har 10 mb på Telia, det får duga tillsvidare

Mitt galleri tar 800mb :P Fast jag kör min egna webserver
hehe, ja det blir väl endel. Men jag vill mest prova och se om jag klarar av det. I framtiden kanske man får gå över på egen webbserver.

=)