Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1066 ggr
Linda Lundquist
0

Actions av redan gjord redigering

Kanske lite konstig rubrik men jag ska försöka förklara. Har nu ett tag försökt komma på ett sätt men inte lyckats.

Det är så att jag har arbetat fram en speciell redigering som jag gillar med bland annat Curves och Selective Color. Mitt problem är att jag vill ha detta till en action så att jag kan använda den på många bilder.

Men… Jag vill slippa spela in det och göra om hela redigeringen igen. Finns det nåt sätt att göra detta på eller har någon nån bra lösning på det hela?

Tacksam för hjälp.

ru4real
0

Tror tyvärr att du måste göra om allt igen, hur skall PS veta hur du gjorde din action om du inte talar om det? Det sparas nämligen ingen info om det annat än om man kollar i history-rutan, men jag har för mig att den rensas när man stänger bilden.

Linda Lundquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo men man tycker ju att det borde finnas något sätt om inte som action så kanske som nåt annat. Eftersom de är justeringslager. Alltså lösa lager med själva justeringen, jag jobbar ju inte direkt på bilden.

Så allt jag har gjort är ju lagrat om du förstår vad jag menar.

Skickar med en bild.

Jag kan ju lätt bara duplicera lagren från en gammal till en ny bild men det hade varit gött om det fanns ett smidigare sätt.

ru4real
0

Förstår vad du menar, men jag tror tyvärr inte att det går, annat än manuellt gå igenom vad man gjort och spela in det nästa gång.

Men du kan ju alltid redigera ett action, om man missar ngt.

Linda Lundquist
0

Aa det är enda lösningen jag kommit fram till också. Trist ;) Men tack för att du tog dig tid och svara i alla fall.

ru4real
0

Inga problem :)