Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 481 ggr
asakall
0

Sony cybershot DSC-H7

Någon som har någon erfarenhet av den kameran? Verkar vara ett mellanting mellan system/kompakt, en Bridge kamera. Det jag läst om den verkar ju vara bra,,,pris på Pixmania nu 3.695:-

Mina kamerafunderingar fortsätter,,,jag vet varken ut eller in, bara att den inte får kosta alldeles för mycket, och inte vara för krånglig…Synpunkter mottages med tacksamhet!

// Åsa

Cavello
0

Min kompis har en H5, en lite äldre modell och hon är nöjd med den. Den presterar väldigt bra bilder i bra ljus (precis som en vanlig kompakt) men i sämre ljus blir bilderna suddiga och gryniga tyvärr.

Men om man bara ska använda kameran som semesterkamera eller inte till något där det krävs en riktigt snabb kamera så är den att rekommendera.

asakall
0

Nej, jag ska inte ha den som semesterkamera! Tror att H5an kanske inte har så mycket gemensamt med H7,,,Tack iaf!

Någon annan som har någon åsikt, erfarenhet?

irma
0

har ingen erfarenhet av denna,,däremot så har jag saknat uttag för lös blixt på mina båda digitalkameror,, trodde inte jag skulle bry mej om det men det har jag gjort,, vintertid kan det vara kul att experimentera med olika bilder inomhus. men det är jag det :-)

asakall
0

Nu har jag fått ett råd om att köpa Canon S5:an och komplettera med mellanring,,,kanske kan börja närma sig, vad jag vill uppnå, utan att lägga ut för mycket pengar. Jag är ju sugen på att fota makro, och önskemålet är ju den suddiga diffusa bakgrunden,,,som jag tycker är så läcker! Vill kunna fota lite mer abstrakta bilder, mest insekter och växter. Någon som vill fotsätta ge mig värdefulla åsikter? Råd,,, som sagt vill (kan) inte lägga ned för mycket pengar just nu, ca 7-8 kanske! //Åsa