Stulna bilder..
För några veckor sedan upptäckte jag en bildtjuv som stulit 30 tal bilder från mig. Varnade personen och kontaktade supporten på hemsidan.
Skrev att jag gärna vill slippa en polisanmälan ang detta och att de skulle ficka de så snabbt som möjligt.
Någon dag senare kollade jag på hemsidan igen då jag inte hade fått något svar från deras support.
Då var användaren raderad men alla mina bilder var kvar. Kontaktade då supporten igen och de har än idag inte gjort något.
Vad kan man göra åt saken?
Tacksam för svar!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Av princip hade jag nog försökt få tag i så mycket uppgifter som möjligt om personen och sedan skickat en faktura på de foton hen använt. Det är ju stöld av bilder, och precis som du skriver så kan man polisanmäla till och med - Så om personen i fråga inte betalar kan du bara säga att du var snäll som inte polisanmälde. Ta i så fall också print screen där det syns att dina bilder använts, fast det kanske är för sent nu om personen är borttagen?
Får man fråga vad det är för hemsida? Är det någon slags community?
#1; Tack för ditt svar!
Jo det tråkiga är att personen inte är myndig då jag mött på samma person på ett annat community. Då jag var lite nyfiken just pga ifall hon hade mina bilder där med.
Har dock tyvärr svårt att få mer information om personen men kan ju alltid försöka.
Där jag hittade mina bilder är en community för djurägare där personer lägger upp bilder på sina djur för att sedan delta i fototävlingar med bilderna som är uppladdade på djuren.
En ganska oaktiv sajt men funderar på om jag ska ta och maila supporten på "syster sidan" för att höra om de kan få tag i ägarna eller något liknande.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt