Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1567 ggr
Smultronkaka
0

Ölands bilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! under semestern på öland fick kameran följa med på några kvällsturer, här är några resultat! Den enda redigering jag gjort på bilderna är att jag rätat upp dom (så horisont osv blev någorlunda rak),  redigerat bort lite störande "lins" fläckar samt skrivit dit mitt namn..

Jag är riktigt nöjd över bilderna (annars skulle jag nog inte lägga ut dom här) Men det är alltid kul att höra om det finns några fler som tycker om dom, och om det finns något som kan förbättras i färger, position osv.

Börjar med en bild på en liten äng i solnedgång. Magiskt när solens strålar får grässtråna att framstå som guldaktiga, samt vinden som viner i gräset gör att det hela får lite mer effekt tycker jag!

Smultronkaka
0

Andra bilden. (Min favorit bild) Tagen vid fyren Långe Jan där det går frigående får och kor. Lyckades komma intill relativt nära och få med det specifika "ölands landskapet".  här har jag redigerat bort lite strån och dylikt vid fårets hals/huvud bara för att själva fåret skulle framträda mer.

Smultronkaka
0

Detta är en bild som är tagen i all hast. Satt i bilen påväg hem mot campingen och solnedgången var slående! Åkte förbi några kor som stod på en kulle med solnedgången bakom och lyckades få min mor att stanna bilen 100m ifrån, Fick praktist taget SPRINGA tillbaka längst vägen för att inte missa solnedgången (det hängde på sekunder!!)

Är inte riktit nöjd med kompoitionen på korna.. det hade gärna bara fått vara en Ko (den som kollar in i kameran) och den hade gärna fått vara lite längre upp på kullen så man fick mer siluett. kanske att jag hade haft lite längre position på kameran, altså att jag hade tagit fotot mer underifrån… Det jag är riktigt nöjd med är hur kameran lyckades fånga dom underbara färgerna på solnedgången!

Har en till bild som behöver lite mer puttsning men ska lägga upp den med när den är klar!

Nu vill jag höra vad ni tycker! :)

MonisN
0

Moderarot edit: Tråden följer inte kritikreglerna och flyttas därför till annan grupp. /Mona

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.