Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 808 ggr
Anna
0

Droppar på lilja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer två bilder som jag tog tidigare idag efter att ha vattnat landet. Dessa droppar ligger på en orange lilja som syns ganska väl bland allt det andra gröna i rabatten..

Jag använde Tamron 70-300/4-5,6 på min Nikon D50. Full zoom och macroläget på optiken. Har beskurit och skärpt upp i photoshop.

MVH Anna Attlid
www.annaattlid.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Andra bilden. Två helt olika beskärningar på de två bilderna som ni ser. Vilken gillar ni mest? Konstruktiv kritik, tack!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Berglund
0

Den första, där ser man mer av blomman på något sett. Man ser även att det är en lilja mer än vad man ser på andra bilden. Fina färger och väldigt snygg skärpa och beskärning.

/Mvh Karin Berglund

Essgarde
0

Gillar definitivt den första bilden bättre. Men båda är jättehärliga, färgerna, skärpedjupet och beskärningen jättebra

MVH Fredrika

Kattapult
0

Jag gillar också den första bilden. Väldigt härliga färger!!

Puma77
0

underbara

//Pia

Equipage
0

Älskar båda bilderna men den första är klart bäst :) Har inget annat att tillägga än att jag gillar dem! Skrattande

/LinDA

Nereida
0

Jag tycker att den första bilden ger lite mer känsla av en vacker blomma. Skärpan var mycket bättre på bild nr1 än 2.an, och det är nog typiskt mig att en bild ska ha riktigt fokus och skärpning, dessutom lite sudd i bakgrunden, därför gillade jag bild nr 1 ;)

OCH, så vill jag bara tillägga att dropparna var en snygg idé ;D

/MvH Nereida :P

Albin_L
0

Håller med tidigare inlägg om bild 1 som favorit. skulle även vilja se en inte så beskuren bild en nr3. Dropparna ger en skön känsla av morgon.     / Albin