Objektivet sönder, går det att laga?
känner mig förstörd nästan. Skulle sätta kameran på laddning och upptäcker detta på objektivet. Tror ni det kommer gå att fixa? Kommer det bli dyrt? Full försäkring på kameran men eftersom det inte är kitoobjektivet så spelar det väl ingen roll.. Jag har ingen aning om det är försäkring på objektivet, men tvekar på det då jag fått det i present.
Borde väl finnas en garanti som kan gå in med lite tur om du inte haft den för länge, annars lär du väl ha hemförsäkring eller drulleförsäkring som du kanske kan ta det på? :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Fick det i december så det är inte ens ett år gammalt. Ja jag har hemförsäkring, men då ligger ju ändå självrisken på 3000kr tror jag..
Om jag var du skulle jag vända mig till återförsäljan du köpte det av. Tyvärr kommer det inte täckas av garantin utan du kommer få stå för reparation. Men de kan troligen ge dig ett kostnadsförslag som du ändå behöver för att kunna ta det på hemförsäkringen. Ring även och kolla med dit försäkringsbolag vad har för självrisk. Blir det för dyrt att laga brukar de lösa ut en med ny vara.
Tack för svar. Tyvärr köpte vi det på expert och det finns inte kvar i Örebro. Kan jag inte försöka få det lagat på ett annat ställe eller blir det för dyrt då?
Jag vet inte hur alla butiker gör, men vet att man kan lämna in den på mediamarkt även fast man inte köpt där om det är avgiftsbelagd reperation. Men det brukar kosta runt 500 för att skicka in för koll, så innan du lämnar in objektivet, ring ditt försäkringsbolag så att de är med på det hela innan du lämnar in. Oftast är det för dyrt att laga och man får ett nytt på försäkringen alt likvärdigt och betalar bara självrisk då. Sen går det att skicka varorna till expert, men skulle rekommendera att du tar dig till en fysik butik.