Objektiv?
Tänkte kolla här vilket objektiv och så man ska ha.
Jag ska köpa en systemkamera och det lutar åt Canon hållet och det jag vill med kameran är att ta kort på djur.
Så jag vill helst ha ett som kan fota katter, hästar och hundar. (typ det mesta som rör sig)
Har du tips? :)
Tamron/sigma?

Det beror ju ganska mycket på vilken budget du har. Och ska du främst fotografera ute eller inne?
Jag kollar och om det skulle vara utanför min budget så är det ju bara spara :) Jag kommer nog för det mesta att fota ute.
Börja med Kit-objektivet som följer med, det tror jag blir en bra första objektiv. De är helt ok och du kan känna in vad du saknar och spara pengar till nästa.

Något med lite tele, och hyfsat stor bländare är bra om man ska fotografera djur. Kitobjektiven är oftast ganska långsamma. Idealet är i min mening 70-200/2.8. Men de är oftast dyra. Sigmas och Tamron är väl relativt överkomliga, men ändå ganska dyra. Ett bra alternativ är väl Canons 70-200/4, helst med IS, men de är inte direkt billiga heller. Fasta gluggar fungerar bra också, men det kräver att man är beredd att flytta sig lite. 85/1.8 eller 100/2 är bra objektiv för pengarna.