(M) Blomma
Fick en ny kamera när jag fyllde år förra helgen som jag har börjat testa lite. Tog ett par bilder för några timmar sedan :)
Här kommer den första :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Och bild nummer 2
//GuUuLd,
-IE Photography-
Tycker om dem! Mycket fin skärpa och inget som stör i bakgrunden. Fina färger och ett plus till vattendropparna, eftersom det i och med dem händer något i bilden
Jag tror jag tycker bäst om den första ändå. Kan väl önska att de hade något varmt solljus på sig.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Snygg kompusition och skärpa, men hade önskat mer färg i bilden.
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#2,3 Tack :)
Vad gäller solljus så är det lättare att få till ett bra resultat på blombilder när det är mulet enligt mig iaf :) Fotade dessa med lite solljus på sig också men resultatet blev inte alls vad jag sökte eftersom det lättare blir störande skuggor här och var. Visst man kan använda sig av t.ex en guldfärgad reflexskärm men det äger jag ingen :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Tycker personligen att bilden kunde ha varit lite ljusare, känns som det ligger en grå ton över det hela.
Jag lånade bilden (ber om ursäkt om jag absolut inte fick göra det, tänkte att det var lättare att visa) och drog lite i exponeringen, intensiteten, kontrast och klarhet i lightroom. Nu tycker jag blomman och färgerna sticker ut lite mer :) Sen är det så klart vad jag personligen tycker då.
#5 Att "låna" andras bilder och redigera dem utan att fråga först är inte okej. Det finns numera en grupp där man kan lägga in bilder om man vill att andra ska redigera dem. Denna bilden låg inte där, alltså så frågar man först.
Om TS vill så tar vi bort bilden.
#6 Det är okej :)
#5 Ja alla har vi olika syn på hur man tycker färger osv. ska se ut. Själv tycker jag att färgen på blomman i din redigering blev något för ljus och att det är en väldigt kall ton på bilden. Så jag gjorde ytterligare en redigering på bilden.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Och bild nummer 1.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Mycket bättre :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Redigeringarna blev supersnygga! :)
#9, 10 Tack! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Mycket bättre, som dem ovan mig också skrev. ;-P
Får man fråga hur du gjorde? (A)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#12 Tack :)
Hur jag gjorde? hmm exakt vad jag gjorde kommer jag tyvärr inte ihåg :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Superfint! Gud va fint! Speciellt bild ett! :) Men har du fotat mycket innan? Tänkte då du fick kameran förra veckan…?
Nu är det snart en månad sedan jag fick min nya kamera, annars har jag haft en 550d innan den och även en 1000d innan det och den köpte jag nog 2008 så jag är väl.inte helt nybörjare direkt..
//GuUuLd,
-IE Photography-