Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1130 ggr
rebeccaritzen
0

självporträtt i skogen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dag gav jag mig ut i det fina vädret och fotade lite självporträtt i en skogsdunge. Vad tycker ni? :)
_Fotat med Canon 600D + EF50mm f/1.8 II.

_

JazzBass
2

Snyggt fotat och bearbetat! Gillar de lite bleka färgerna som ändå inte är för avmättade. Lagom låg kontrast som tillsammans med färgerna ger en lite gammaldags "analog" känsla på ett snyggt sätt. Har du använt nån extra ljussättning också?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[Linneape]
0

Gillar bilden skarpt. fägerna och allt. Du har lyckats bra!

rebeccaritzen
0

#1 Tack! Och åhh vad kul att du tyckte om den. Det är en lite gammaldags känsla jag gillar som jag gärna vill ha med i mina bilder. Jag har inte använt något annat än kamera, stativ och fjärrutlösare :)

#2 Vad glad jag blir. Tack så mycket!

Mimmi
0

Håller med alla andra om att bilden är bra i stort. Man kan verkligen känna solskenet!

Det jag tänkte på var att jag gärna hade sett att kameran inte kapade av ditt hår. Hade kameran flyttats lite neråt hade det blivit mycket bättre. Även fokuset är inte riktigt rätt, utan ligger på din arm och grenen bredvid istället för ditt ansikte. Sådant här är såklart alltid knepigt när man tar självporträtt! Det finns ju fjärrutlösare med inbyggd skärm, och även appar till mobilen som kan visa det kameran ser. Annars är det ju bara träning som kan hjälpa dig!

rebeccaritzen
0

#4 Tack så mycket! Jag håller med dig i dina punkter och som sagt man lär sig ju :)

onelund
0

Skön bild med härlig oskärpa på bakgrunden :=

http://onelund.com

rebeccaritzen
0

#6 Tack tack! :)