Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 321 ggr
PuzzelsMatte
0

Kritik på bilder :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en riktig nybörjare som skulle vilja ha kritik på mina bilder :) Vad jag kunde ha gjort bättre, och så.Haen riktigt dålig kamera, så kvaliten kan det vara lite si och så med :)

Första bilden, äppelblomsknoppar (eller vad man nu kan säga) en härlig dag :)

Denna kommentar har tagits bort.
Martin
0

Tips: Lägg inte in för många bilder om du vill ha kritik på dem, det är lättare att få något att ge kritik om det är en eller kanske två bilder. Och i de här trådarna, som heter kritik, har jag för mig att det är max en bild / tråd och dag / fotograf som gäller, men hittar inte reglerna så det är inte så lätt att veta.

Jag tycker att du är rätt ute med första bilden. Blå himmel och i förgrunden blomma på träd. Det jag nog hade velat ha är en utslagen blomma (vilket ju är svårt att trolla fram), eller i vart fall mer fokus på något bestämt, och resten mer diffust i bakgrunden (kort skärpedjup alltså). Som det är nu är det så mycket som drar ögat till sig att man inte fastnar för något alls utan bara irrar omkring med blicken. Men du är helt rätt ute, på det igen så blir det säkert bättre!

mvh Martin

PuzzelsMatte
0

#5 Ojdå, visste inte att det fanns en sån regel :) Ska tänka på det nästa gång :)

Jo, visst skulle det vara finare med en utslagen blomma ;) Tack för tipsen :)

Melianna
0

Det stämmer bra, en bild per dag i kritiktrådarna, max tre i dom övriga kategorierna.

mvh Anna