Porsche - Rörelseoskärpa

Bra jobbat - det är bara att fortsätta. Prova med att ha ett stativ, bilar brukar inte hoppa såsom människor och djur. Bakgrunden är något jobbig.
Hälsningar
Robert

jo, bakgrund är jag riktig irriterad på själv, men kunde inte tänks så mycket på det för jag väntade på bussen och såg i ögonvrån något rött tog upp kameran och tog ett kort :P
Jag tycker det ser mycket bra ut. Det är svårt (omöjligt) att på toppenskärpa vid panorering av föremål som är på väg mot eller ifrån kameran. Mycket bra utfört!

Tackar Fotord. Men tycker inte du att bakgrunden är lite störande?
#4: Förvisso, men nu är det ingen studiobild du har tagit här. Du såg en möjlig bild, du hade utrustningen redo, du knäppte i rätt ögonblick och du lyckades komponera bilden helt rätt med fordonet på väg "in i bilden". Jag tycker att du, under förutsättningarna, har tagit en kanonbild.
Det är ytterst få bilder som är fullständigt felfria och har du lyckats hitta en så finns det en hel stab med personer som tycker precis tvärt om. Det är det som är det fina med foto, man uppskattar olika saker. Vissa bilder är som de är och det finns inget man kan gör åt det. Jag har fått min beskärda del av "det är en ok bild men det saknas en mås i flykt för att göra den perfekt". Ibland är det svårt att få tag i en mås i flykt… ;-)
Angående panoering så tycker jag att jag fått till ett par bra exempel… Jag har väl 4 st (enligt min standard) jättebra efter lika många dagar och hundratalet bilder :-D
Jag har aldrig tagit någon så bra bild bara efter att ha "sett något i ögonvrån".

hehe, sant. Jag hade tur ;) tur att man hade kameran runt halsen :-)

Åker Porschen förbi där dagligen vid samma tidpunkt och det här var femhundraelfte bilden du tog ;). Läser Fotord tankar här ovan, och när han trycker på det, det är verkligen kvicktänkt att fånga något i ögonvrån.
Robert

Det var en ren slump att jag stog vid just den hållplatsen igår. Jag vet inte om den åker förbi dagligen men det tror jag inte.
Jag hade kameran uppe för jag hade fotograferat lite innan, så den hängde startklar runt halsen =)
Jag gillar också bilden! Den röda Porschen i kontrast mot den trista bakgrunden. Visst är den lite suddig men det spelar inte så stor roll i kompositionen. Härligt!
Tom

=)