Till såsen.
Och så kan man roa sig att ta en bild på en tetra. Jag trodde det skulle gå på någon halvtimme, men det har tagit mig 2 timmar att komma fram till det här resultatet.
Jag har kopierat en annons, och under tiden som jag kopierade så dök det upp nya upptäckter hela tiden. Nu tror jag att jag ska ha kopierat att felaktigheter som jag kunde se i annonsen, förvrängning, skärpa på fel ställe mm.
Till produkten hos Valio. (inte samma bild i tidningen)
Bild till mitt fotoprojekt.
Hälsningar
Robert
När du är färdigfotograferad skulle du kunna testa lite trix och manipulering för att ge lite spets åt din produktbild.
Tilta tetran så den står i "hällvinkel" och "do your magic" med skärpa och ljus och sånt. Ta en bild av tetran.
Be din fru (om hon hämtat sig från glamourfotningarna) att hälla från tetran i ungefär samma vinkel och avstånd från kameran samtidigt som du tar några bilder.
Sammanfoga bilderna från tetran där grädden hälls med orginalbilden så man inte ser några fingrar. Vips, så har du en läcker "hällbild"… visp så har du grädde.
[för mycket kaffe och sömnbrist märker jag]

Tänkte påpeka att den ljuskälla jag har använt är en golvlampa. Jag använde gråkort för att ställa in vitbalansen.
Hälsningar
Robert

Fotord, bra tips. Uppgiften var att efterapa en annons. De skrev att de inte räcker med att fotografera av annonsen utan man ska ta och göra samma uppsättning som i annonsen.
Jag tycker att jag har fått med allt. Några missar har jag, skugga till vänster (finns inte i annonsen), jag har grundare djup än i annonsen och slutligen har jag en annan vinkel på tetran.
Hälsningar
Robert
Aaaha. missade det.
Du skulle inte kunna göra en "side-by-side"?
Btw. Kollade in en av dina videos och ryckte till när jag hörde din stockholmsdialekt. Av någon anledning har jag alltid kopplat din bild till en finlandssvensk dito… :-D
/Tord (på bred bonnaskånska)

Hehe, stockholmare som bor i Finland och kan ingen finska, det är jag det. :)
Robert