Foto iFokus

Foto

Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1516 ggr
Viilmaa
0

Hjälp med redigering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver lite tips på hur jag skulle kunna redigera denna bild på bästa sätt. Är väldigt nöjd med bilden, det jag dock skulle vilja få bort är det överexponerade högst upp i mitten. Har försökt att redigera bort det, men vet inte redigt hur jag ska göra för att behålla de andra färgerna i bilden! :)

(Hoppas att jag valde rätt grupp…)

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

MonisN
0

Du nämner inte vilket program du använder, men i PS kan man dra ner högdagrarna genom att välja Bild - Justeringar - Skuggor/Högdagrar. Finns säkert tusen andra sätt också, men detta är det enklaste jag kom på just nu!

Om du vill att någon ska visa hur det kan bli är det bättre att flytta tråden till "Redigera min bild".

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Viilmaa
0

Glömde skriva det, redigerar i Photoshop Elements 8 :)

Okej, någon som skulle kunna flytta tråden till "Redigera min bild"?

MonisN
0

Tråden är flyttad. /Mona

Mitt tips i #1 funkar säkert i Elements också.

ru4real
0

Jag försökte lite snabbt, men det är svårt eftersom du har fått så extrema högdagrar i mitten där. Det blir inte bra, iaf inte mitt experiment.

MonisN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gjorde ett försök med den metoden jag nämnde, plus att jag sedan målade tillbaka det som jag tyckte hade blivit för mörkt med hjälp av en lagermask. Det är nog väldigt svårt att helt få bort dom utbrända högdagrarna, iaf vet inte jag något sätt.

Viilmaa
0

#5 Det blev jätte bra! Du skulle inte kunna förklara hur du menar med lagermask, är inte så hajj på alla funktioner som PH för med sig Glad

MonisN
0

Tyvärr har inte Elements 8 lagermaskfunktion, så då spelar det ingen roll att förklara för du kan inte göra på samma sätt. Man kan göra en krångligare variant i Elements, men jag minns tyvärr inte hur man gör. Lagermaskfunktionen kom först i Elements 9. Kanske någon annan vet och kan förklara.

Viilmaa
0

Aha, okej! Tänkte väl att det inte fanns där, har inte sett något sådant när jag kikat omkring :)