Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 436 ggr
Noa-Nisse
0

foto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan!

jag var ute och fotade min kanin lite idag och tänkte lägga ut några av dem här. jag vill ha hur hård kritik som helst!! jag vill liksom lära mig!

tack på förhand!!

Johanna

Medarbetare på Hundar.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
CarlS
0

Mysig kanin Noa-Nisse!

Fina färger. Jag skulle dock ha försökt ta bilden utan gallret. Han ser lite "instängd" ut. Kanske du kunde ta en bild underifrån också..så du liksom tittar upp på kaninen..

Hälsningar
CarlS, Sajtvärd för svensknatur.ifokus.se

irma
0

En mycket fin kanin måste jag säga..härliga färger.. bilderna ser bra ut men som CarlS säger, försök att ta bilderna liggande så du kommer i jämn höjd med kaninen.
Förstår att det är svårt att fotografera utan galler hagen då kaniner är kvicka av sej.

Kanske du kan ställa honom på en låda eller dylikt och en kompis kan stå lite på sidan av och passa så han inte smiter? En idé bara….

Noa-Nisse
0

hm, jo jag kan ju ta bort gallret. inga problem. han smiter liksom inte! problemet med att ta i gämnhöjd eller lägre är att han kommer fram till kameran och ska nosa.. jag få rtyp ta 100 bilder varav 7 st blir ganska bra och 1 eller 2 blir mycket bra.. enligt mig! :P

men jag ska helt klart försöka! =) det är väldigt kul att fotografera..

Medarbetare på Hundar.ifokus

jojjehanna
0

Håller med övriga om perspektivet och gallret. Gillar sista bilden bäst. Söt kanin!

irma
0

#5 lägg dej en bra bit ifrån honom, ha allt klart med kameran sen är det bara att invänta tills han kommer mot dej och fota.
En bra vinkel att fota är lite snett från sidan, rakt framifrån blir inte så bra ibland… försök lägga skärpan på hans ögon,,,
testa alla möjliga vinklar, då ser du sen vilken vinkel som blir bäst att fota från.
kolla gärna hur bakgrunden ser ut också och hur du kan komponera bilden med den,,, det behövs mycket träning och när man fotar djur måste man nästan försöka komponera bilden före man fotar,, man får inte så mycket tid till det för djuren sitter inte snällt och väntar tills man är klar :-)

så fota på och testa allt möjligt med kameran,,bara fantasin som sätter gränser… :-)