Foton på fotopapper
Hej.
Jag undrar hur mycket det kostar att printa ut bilder ur datan till foton i handen. Vart brukar ni beställa ? Jag har VÄLDIGT mycket bilder jag vill ha på fotopapper, men jag har inte råd. Och jag har nog över 2000 st bilder… Jag är bara 14 år. Kanske någon som känner någon som tar väldigt billigt, så skulle det ha vart jätte bra !
Tack till de som vill hjälpa mig !! 
Vad i hela världen ska du skriva ut 2000 bilder för? Rädd att datorn ska krasha? eller vill du bara ha dom dammiga i ett fotoalbum i bokhyllan? :O
#1 Nej, jag har en massa bilder på mina djur, och andra saker som jag vill ha på fotopapper. Du kanske nu inte vill ha de på papper. Men det vill jag, så det är inget att diskutera.
Det kommer antagligen bli väldigt dyrt. Även om du inte vill diskutera det så anser jag att med den teknologi vi har idag behöver man inte skriva ut bilder om man inte vill te.x rama in. :)
Jag har en egen fotoskrivare, så jag beställer inte. Här kan du kolla vad Crimson tar betalt http://www.crimson.se/?q=prislista
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ett alternativ är ju att köpa en digital fotoram där bilderna kan visas som bildspel. Dom är inte heller helt gratis, men finns i många olika prisklasser. Det blir antagligare billigare än 2000 papperskopior.
Fotoram som bildkvaliten är sämre än på en 3310 och nej…
Då förstår jag varför man skriver ut om man jämnför med detta. Om än inte just varför man skriver ut alla bilder man har men men. :)
Det var inte mycket hjälp du har fått!
Crimson tar 90 öre per bild 89x127 om du beställer 500 eller mer. För 10x15 så kostar det 1,10st för mer än 500. Det finns andra ställen men jag vet inte hur bra dom är.
Jag har många foton i album och jag har också gjort fotoböcker av resefoton och liknande. Det är lite trevligare för familj och vänner att titta i en bok eller album när man sitter och pratar minnen än att alla skall titta på en datorskärm. Att bara ha sina foton i en dator förstår jag inte.
#6 För jag tycker det är roligare att ha kort istället för på datan, tänk om datan går sönder. Men det är inte så roligt när det är så dyrt…
Jo tänkte att man kan skriva ut sina favoritkort och ha dom framme tex det är ju fint och trevligt. Skriva ut lite då och då och förnya sig.
Men skaffa backup! Gärna online, då slipper du oroa dig för nedtappade externahårddiskar och åskledslag.
#5 Det var inte kvaliteten jag jämförde, utan vad som kunde vara ett alternativ om man inte har pengarna som papperskopior kostar.
#9 Jo det märkte jag ju
#6 Du gav ju exakt lika "mycket" hjälp då både du och jag tog upp crimson.
HappyLucky: Vad har du för fotoskrivare? *nyfiken*
Tecknaren: Om du ska skriva ut så många bilder, så kanske det är lönt att ta lite åt gången? Så sprider du iaf ut kostnaden lite. 2000bilder kostar vare sig man hittar ett billigt alternativ eller inte.
Crimson ger bäst kvalitet, tycker jag. Men är man inte så kinkig så finns fujidirekt bla.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Fuji kanske? Man brukar ju se massa erbjudanden därifrån så du kan få 100 elr 50 och bara betala frakt. Då kan du ju prova och se om du blir nöjd innan du betalar.
#13 Oj, bra fråga! Minns inte exakt vad den heter, men den är av märket Canon. :)
Tack för alla svar !
#15 Vart har du köpt den ? Är den bra ?
#16 Ja, det är som sagt en fotoskrivare. Så den är väldigt bra. Dock skriver den inte ut större än A4 + kanske 5cm. Det största jag testat är A4 och det blev superkvalité. Minns inte vart den är köpt då jag fick den av min pojkvän.
Expert har väl sådant? :} Mamma och pappa skulle fixa det idag.