Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 802 ggr
dermot
2012-06-08 18:58
0

(M) Blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite blommor efter regnskuren igår. :)

Denna blev jag rättså nöjd med! Vad tycker ni? Medelkritik önskas.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
2012-07-05 02:18
0

Någon som vill ge kritik? ^^

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

MissInAction
2012-07-05 10:56
0

Glad

-
Kanske lite tråkigt motiv. Dock ett tacksamt motiv som man kan fota från olika vinklar, med olika skärpedjup osv. och redigera olika.

Det lilla gula i bakgrunden - pyttelite störande men inte alls mycket.

Den lilla blomman längst fram till vänster blir ganska dominant eftersom den är oskarp och den känns malplacerad jämfört med resten.

• Du har gjort så att fokus hamnar på vattendropparna och det gissar jag är medvetet? Det är fint iaf, tycker jag. För blomman i sig ser man ju ändå. 

Ljuset i bilden blev bra och man ser både ljus och skugga.

Trevliga färgkombinationer.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Flingan07
2012-07-05 11:22
0

Jag är ingen expert, så du behöver inte ta åt dig av det jag säger.Skäms

Jag tyckte bilden var jättefin! Jag tycker att stjälken som sticker upp är jättefin och vattedropparna gjorde mycket. Dock tycker jag inte om att blommorna längst fram var suddiga och jag håller med om att det gula i mitten var lite störande.Glad

dermot
2012-07-09 14:43
0

#2 Kanske blev en lite missvisande rubrik, meningen var vattendropparna ja!

Tack så jättemycket för kritiken, håller med om att jag skulle undvikt det gula (är en kaninhage, skulle flyttat den kanske..).

#3 Tack! Det är lite svårt att inte få de blommarna suddiga, i och med att motivet är "bakom" dem. Var lite meningen, så jag fick lite "djup" i bilden, vet inte om jag lyckades?

Glad

// Anka