Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3048 ggr
FotoFlikkan
0

Verkar Canon Eos 650D vara bra?

Min kamera gick sönder i förra veckan och jag har abstinens, jag vill ut och fota mer än någonsin nu :/

Nu funderar jag iaf på att köpa en ny kamera, och det lutar åt antingen en Canon Eos 600D eller en Canon Eos 650D…

Jag har jämfört dessa kameror med varandra och det är inte så jättemycket som skiljer dem åt. Båda två verkar vara jättebra och jag kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha. 650D har ju inte släppts än, och därför kan jag ju inte läsa några recensioner om den än så länge… men det är väl egentligen den jag är mest sugen på (tror jag) :)

Jag har tänkt köpa hos Cyberphoto.se eftersom jag har presentkort där. Och eftersom priserna skiljer sig lite mellan modellerna så har jag svårt att bestämma mig. Köper jag en Canon Eos 600D så får jag ju med ett objektiv för ungefär samma pris som om jag bara skulle köpa Canon Eos 650D kamerahus…

Det som "skrämmer" mig lite med 650D är pekskärmen, jag är rädd att kameran blir skörare när det är pekskärm?

Är det några risker med att köpa en kamera så fort den släpps på marknaden?

Vad har ni här på foto.ifokus för intryck av Canon Eos 650D? Skulle du kunna tänka dig att köpa den om du inte hade kameran du har idag?

[alezan]
0

Som Canon-användare av stora mått tror jag inte du blir besviken på någon av dem och även om jag vet väldigt lite om modellerna du efterfrågar eftersom de för mig är ointressanta kan jag bara tillföra att jag inte är helt nöjd med pekskärmen på min videokamera (Canon).

ru4real
0

Så här utan att ens ha sett en systemkamera m pekskärm är jag kluven, dels för att jag tycker det mest är en gimmick, men å andra sidan om det gör det enklare att navigera och fortare så är det ju bra.

Men som du säger, skärmen måste ju vara reptålig, för man vill väl inte hålla på med att ta och på en skärmskydd hela tiden. Då försvinner ju lite av ideen m en systemkamera när man tänker på snabbhet osv.

FotoFlikkan
0

Ja det blir väl ett himla pillande med dom där skärmskydden… Iofs kanske man inte gör det mitt under fotograferingen, men ändå :)

I övrigt tycker iaf jag att det verkar vara en bra kamera, eller vad tycker ni?

Tror det får bli en sån sen :)

JazzBass
0

3 frågor: Vad har du haft hittills för kamera? Vad tycker du bäst om att fotografera? Vad har du för objektiv?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

FotoFlikkan
0

Jag har haft en Canon Eos 450D tidigare, men slutaren gick sönder på den nyss så då tyckte jag att det var lika bra att köpa en ny kamera istället…

Jag gillar macrofoto och porträttfoto mest…

Och jag har dessa objektiv:

Canon EF-S 18-55 f/3,5-5,6
Canon EF 50mm f/1,8 II
Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1
Sigma 70-300 mm f4,0-f5,6 DG Macro

Monarchy
0

http://www.youtube.com/watch?v=pfINGg4w6XM&list=UUuw8B6Uv0cMWtV5vbNpeH_A&index=1&feature=plcp

Varsågod, verkar mest bara vara skärmen och lite förbättrat på AF och på filmningen än fast det inte är bra ändå.

Känns mer värt att köpa Canon 60D  Nedsatt i pris så det kostar ju lika mycket.

FotoFlikkan
3

Nu har jag beställt en 650D så det är väl bara o hoppas att den är bra nudå :)

Monarchy
0

Den är som 600D bildkvalites mässigt, den har bara lite bättre AF , touchskärm och bättre AF i videomode.